jans

Direktlänk till inlägg 2 december 2014

Sitta hemma och ha det skönt, pyttsan.

Av Jan Sandström - 2 december 2014 16:19

Jag hann inte mer än skriva inlägget i morse så ringde telefonen och så var det full huggning med att ränna runt och handla.

Om jag säger som så att Erik och Peter tittar inte riktigt på samma saker som jag tittar på.


Men jag fick tag på tandborsthuvuden på Net on Net.

Kattmat på Djurmagazinet för Peter skulle köpa en remsa man klistrar fast så att inte katterna klöser på möbler och annat.

Det kanske fungerar och i så fall skulle jag behva några kvadratmeter på sovrumsväggarna.

Gunnar har nämligen den metoden att vaknar vi inte av att han plingar på sin halsbandsklocka sätter han en eller två tassar på väggen och drar lite försiktigt.

Konstigt nog syns det inte att han praktiserar den metoden ibland och nu eller sedan några år står det hyllplan och annat lutat mot väggarna.


Efter att ha lämnat av ungarna gick jag in på sportbutiken och köpte mig en täckkjol att ha när jag går ut snabbt.

Har en i stugan sedan några år och praktiskt att svepa om sig när man ska hämta ved eller annat snabbt ärende ut när det är kallt.

Tänker ha den när jag servar fåglarna här ute och det är så lätt att dra på den för man slipper ta av sig skor och annat.

Täckbyxor är så klumpiga tycker jag.

   

Snygg färg var det också.


Sedan Jula där jag köpte en brandfilt till stugan, har saknat en sådan där och då "hittade" jag en ljuslykta.

   


På Intersport fick jag ett SMS om ett paket jag hade på Preem, jag har inte beställt  något men kom sedan ihåg att Maria beställt i mitt namn för att jag har lättare att hämta ut paket från IKEA.

Tänkte att jag skulle kanske hämta släpvagnen först men provade först att hämta ut det, det var inte så stort och tungt.


Tvärs över vägen till Granngården och köpte jordnötter när jag ändå var ute och rännde.


Så skönt att komma hem och nu har jag packat upp det mesta, tagit en kopp kaffe och försöker få kroppen att fungera.

Gunnar har gått ut för att kolla läget eller bara kissa.

 

När han kommer in tror jag att det blir en stund med ljudboken i soffan.


Efter det kanske eller.

Om man tog och lagade lite mat, uppstekt palt är gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards