jans

Alla inlägg under oktober 2015

Av Jan Sandström - 19 oktober 2015 20:51




Den används nu som frontbild i deras blogg.  

Jag undrar hur det såg ut under tjejernas fötter, om det fanns mark eller likt trolltunga i Norge, se nedan.

Många bilder i tjejernas blogg som heter och finns

The Canadian Adventures Three Swedes Adrift


 

Tyvärr var det en 24-årig Australeines student, Kristi Kafcaloudis som ramlade ned då de skulle fotograferas, men hon föll tydligen från den utstickande delen av berget.

Jag kan inte förstå hur man ens kan överväga att gå ut på klippan.

Av Jan Sandström - 19 oktober 2015 17:13

Eller husdjur och tomtdjur.

 

 

Nyfiken på kameran och kameraremmen.

 

Sedan har han svårt att ligga still.

 

 

 

 

 

Det blev tydligen bara gråsparvar, blåmesarna stack någon annanstans.

Av Jan Sandström - 19 oktober 2015 16:22

Inger har tvättar fönstren och kommit till det här.

Men jag missade att starta när man inte såg ut för allt lödder.

Däremot är det mycket enklare nu efter att vi bytte till treglas för nu är det bara in och utsidan, inget tjaffs mellan glasen.



 

Av Jan Sandström - 19 oktober 2015 16:07

Det är Kanada där Maria och kompisarna är.


Hon berättade och visade upp något hon köpt, en spray stor som en brandsläckare nästan som innehöll peppar om jag hörde rätt och hon hade köpt en med extra lång räckvidd.

Den måste de bära med sig när de går ut som skydd mot björnar.

Men hon får inte föra ut den från Kanada och det är jag glad för men det kanske skulle vara något för björnrädda Stockholmare.

De får inte heller prova den på människor.


Men bättre pepparspray än att gå beväpnad som söder om gränsen.

Jag kan bara inte begripa hur man kan tycka om USA och vad de står för.

Bara det som händer var och varannan vecka i skolorna eller var det nu är någon galning löper amok.

Av Jan Sandström - 19 oktober 2015 13:03

Är appar så bristfälliga att vissa måste uppdateras fler gånger i veckan?
Eller vad är det som måste ändras i dem.
Ta Facebook t.ex där uppdatering kommer titt som tätt. Vad är det som inte fungerar och vad är det som läggs till varje vecka, minst?

Sedan, HUR BLIR MAN KVITT APPAR MAN INTE VILL HA?
De från Sony och Google, play tidning och musik, socialife och liknande.
Utan att jag ska byta mobilen till en ännu sämre ifån. De går bra skärmen sönder på.

Av Jan Sandström - 19 oktober 2015 11:12

Den här va riktigt läcker.

Men jag vill nog hellre ha en som jag kan dra bakom bilen.

Av Jan Sandström - 19 oktober 2015 10:45

Idag blir det en filmsnutt på en minut av Tristan.


  Han är ganska söt ibland.

Och ni andra missar väl inte tjejernas blogg från kanada.
Jag kan lova fantastiska bilder som de lagt upp från en helt underbar natur.

The Canadian Adventures

Three Swedes Adrift

Av Jan Sandström - 19 oktober 2015 10:40

SVT 1, 14:45--16:15 Elvira Madigan (1967)

 

Handling:
Elvira Madigan och Sixten Sparre är tillsammans i en dansk sommarhage. Han är svensk löjtnant och har deserterat från sitt regemente och övergivit sin hustru och sina barn. Hon är en ung lindanserska som rymt från den cirkus där hon var- it den stora attraktionen. I det soldränkta sommarlandskapets avskildhet lever de ut sin kärlek. Hon tycker sig ha fått tillbaka sin identitet och kallar sig vid sitt verkliga namn - Hedvig. De tar in på ett värdshus och fördriver dagarna bekymmerslöst i glädj...Mer

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards