jans

Alla inlägg under juni 2016

Av Jan Sandström - 6 juni 2016 08:43

Måndag den 6/6 och således


Sveriges nationaldag  


så flaggorna i topp på alla stänger.

 

En gammal bild på vår flagga här hos oss då vi hade vår bröllopsdag.


Igår vaknade jag i stugan, sedan blev det nästan en vanlig dag förutom att det blev inget bad och så fick vi besök av fikagäster.

Det var Erik som hade med sig Maria upp till oss.


Jag halvlåg en hel del ute på altanen men hjälpte även Inger att lägga på väven över det hon sått.

Och vi gick runt en del på tomten för att titta och planera.

Jag tror att jag hittat e lämplig väg att dra fibern till stugan, det blev inte som jag först trott men den slutliga vägen bestämmer vi när det börjar bli dags.

Jag funderar på om det ska gå att samlägga med annat i fåran som en vattenledning till nya gäststugan, som vi nu lagt på is till nästa sommar. Men vi ska fortsätta med grundläggning och markisolering.

Mitt diskbråck ställde till det så jag kan inte göra allt för mycket i sommar. Det räcker med den höga uteplatsen och annat som ska färdigställas. Gunnar var mysig och följde med oss är vi gick runt.


Före middan åkte vi hem hit igen och Gunnar var som vanligt igen, ut och ränn och kolla sitt område.


Senare såg jag den där filmen som gick på tv, jag hade spelat in den.

Nån halvflummig film med svarta utomjordingar med lysande tänder som åt upp folk, knarkare och langare i södra London.

The block eller vad den hette.

Jag vet inte om den ska klassas som skräck, SF eller komedi, jag tror mest på det sista.


Fick ont i ryggen av att sitta på en köksstol så jag gick ut.


Sedan blev det sängen med ljudboken en stund men jag var trött och tror jag somnade ifrån den.

Sov eljest skapligt bra, Gunnar kom in och låg hos Inger efter att ha varit förbi mig och fått kela lite.


Inger steg upp och jag tog min medicin m.m

Blodsockret låg på 6,1 mmol och vikten på 84,4 kg, kissade en gång till senare och då vägde jag 84,2 kg. men det räknar jag inte.

Låg kvar i sängen och uppdaterade vår webbsida med nya diagram och andra justeringar, kollade av sidor på nätet innan jag steg upp.

     

Jag låg hög ett tag med sockret men nu har det varit bra två mornar i rad.


Sveriges nationaldag idag så jag hissade flaggan på stången.

Fasadflaggorna lånade Inger till jobbet (Umeå Kommun har inte råd att köpa in sådana) så då satte jag up vår egen Norrlandsflagga på altanstolpen.

 


Barnen sover men katterna är vakna, fast då ljuger jag ju för de två där inne lade sog på vår säng när jag gick ut och Gunnar ligger här utmed och sover tungt.

Jag lyckades inte ens få upp Maria med att Coop säljer glasspaket för 1:-/st idag, tror att de var på 0,9L.


Senare ska jag upp till Biltema och se ifall jag får tag på grejor till badtunnan, de där ventilerna som gått sönder eller rörhylsor som får ersätta dem.

Men dessa verkar knivigare att få tag på då storleken är R32. Men på en riktig rörfirma finns det säkert fast de kostar nog mer.


Eljest tror jag det blir en lugn skön dag här hemma och ute på altanen.

Kanske film i eftermiddag fast jg hae förberett och satt på för inspelning. Det är svårt med gamla Svenska filmer som jag vill ha textade då ljudet inte alltid är det bästa.


Det är skapligt väder just nu, solen skiner, svag vind och det doftar så härligt, fåglaena kvittrar och jag vill ha mer kaffe.

 

Så här ser det ut ute.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-06 09:15:11

Temperatur: 13,6 °C
Lufttryck: 1034,2 hPa och Falling
Luftfuktighet: 66 %
Vindstyrka: 2,8 m/s från ESE,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: 12,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 135,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
14,0 °C
Klockan:
08:24
Temp - Max:
15,9 °C
Klockan:
14:54
Temp - Min:
0,2 °C
Klockan:
03:15
Temp - Min:
5,9 °C
Klockan:
23:57
Lufttryck - Max:
1036,3 hPa
Klockan:
01:28
Lufttryck - Max:
1035,9 hPa
Klockan:
23:54
Lufttryck - Min:
1034,2 hPa
Klockan:
09:11
Lufttryck - Min:
1027,9 hPa
Klockan:
00:03


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:28
Sol ned: 22:49
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:21 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 18s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:59
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 22:53

och jag avlutar med Godmorgon på Sveriges nationaldag.


Av Jan Sandström - 5 juni 2016 09:49

Söndag den 5/6


Igår hade jag sovit halvdåligt störd av kelsjuk Gunnar och ont i kroppen.

Så framåt morgonsidan lade jag mig på soffan efter att ha tänt en brasa.

Men inte fick jag ligga i fred där utan Gunnar kom till mig och där sov vi skönt.


Frukost ute fast det var svalt.

Dagen gick, Emil och föräldrar kom upp och räddade mig då de tog med nya testremsor till blodsockermätaren.

De hade tidigare köpt och monterat en bilbarnstol men de var inte nöjda med monteringen.

Emil satt för upprätt så när han somnade föll huvudet framåt så vi klurade ut en bättre fastsättning.

De får sätta Emil uppochned istället   

Nä det finns så många olika sätt att surra stolen så jag tror det blev bättre, jag får fråga hur det gick att åka hem igår.

Jag tog några "riktiga" kort med kameran men provade att koppla ihop den och datorn med Wi-Fi Direkt, fast min dator verkar inte ha det så det sket sig, måste nog dra med en sladd i alla fal och genom rautern fick jag inte till det för det frågas efter användarnamn och lösen.

Vilket namn och lösen det vet jag inte. Hemma i stan fungerar det i alla fall trådlöst och med tråd.

Så det blev ingen bild på Emil barnbarn här.


Jag badade två gånger och båda gångerna kämpade jag med stretching och rörelser så det nästan skvimpade över tunnan.

Så jag tror ite jag hade behov av någon promenad vilket det inte heller blev.

inger satte potatisen och jag letade nya ventiler till badtunnan, nu hittade jag faktiskt på Biltema men tidigare fick jag skicka efter på nätet.

Middag intog vi sent och det blev en enkel soppa från påse.


Det gick en film inatt men orkade inte se den, inte heller spela in för då måste TVn vara på.

Jag kommer inte ihåg om jag spelade in den i stan. Blocket tror jag den heter och är en med utomjordingar, kanske bra, kanske dålig.


Gick isäng med ljudboken, fönstret på glänt så Gunnar kan smita ut och in.

Han kom in och var visst kelsjuk med Inger men sedan låg han vid mina fötter.

Så jag sov dåligt på morgonsidan.


Klockan 6 tog jag medicinen och testade sockret som låg på 6,0 mmol vilket är bra.

Lade mig på soffan efter att återigen tänt en brasa men björkved nu, den sprakar inte lika mysigt.

Gunnar låg kvar i sängen och klockan var väl efter ½9 när de två kom upp.

Katten gick ut och efter att ha gjort frukost även vi.

Jag flyttade ena kameran lite så att jag ser holken med flugsnapparna lite bättre men sen kunde ha fått ha högre upplösning.

Fast då drar den mer data så det var en kompromiss då jag skaffade den.

Men nu då vi senare får fiber blir ju inte det något problem.

 

Men även det här är en tillfällig placering.

 

liksom den jag tog upp från stan och nu visar vedboden och frukostplatsen.

 

Jag dtog till formatet lite så att de ser vettiga ut, vedboden är ju inte någn skyskrapa direkt.


Idag ska Inger fortsätta med landet och jag ska fortsätta med att göra ingenting. Det är mycket svårare än så morötter för jag vet ju inte när jag blir klar med mitt.

Gunnar var in en stund men kom ut och sickar sig om nosen, antingen har ha ätit eller så sitter han här och spanar in fligsnapparna.

Nä han kom och hoppade upp på Ingers stol där han lade sig och sov.

Tidigare gick han ned och grävde hål mellan jordgubbsplantorna där han gödslade lite, duktig kisse.

Så nu är han nöjd.

Temperaturen låg på runt 10 grader när vi gick ut och ja den är på 10,9 nu, men allt beror på om solen skiner eller går i moln.

Det är alltså skuggtemp på baksidan, här fram på alltanen äe det lite varmare men det är skönt med pläden på benen.

Det är lite väl molnigt just nu och jag hoppas det klarnar upp igen.

 

Senare i eftermiddag åker vi hem igen så då får Maria ledigt från blomskötseln och Anders från vad han nu gör.

Det är både skönt att ha barn hemma och obekvämt.

Anders aka senare någon dag åka iväg norrut igen för att göra någonting.


Jag har fått mitt kaffe och det har hunnit kallna medan jag skrivit.


Så nu återstår bara Godmorgon.

Av Jan Sandström - 4 juni 2016 13:42

Vackert.

Av Jan Sandström - 4 juni 2016 10:06

Lördag den 4/6


Igår Började dagen med en promenad till vårdcentralen där de, eller den trevliga tjejen som brukar sticka mig tappade mig på en massa blod.

Men hon är trevlig att prata med och duktig på att sticka så att det inte känns.

Jag hade gjort mig en ostmacka på rågkusebröd so jag sakta knaprade på när jag började gå hem igen. Men jag var förberedd och kunde ringa Maria så skulle hon komma med bilen om  det blev för mycket.

Det blev det inte utan jag kunde gå både fram och tillbaks, kaffet smakade gott när jag kom hem och jag ångrade att jag inte tog en kaffemugg på centralen innan jag gick hem.


Sedan blev det en nästan vanlig dag.

Emil med familj kom förbi.

Jag försökte laga bevattningspumpen i regnvattentunnan men det sket sig, den var sönderrostad och orörlig.

Så då provade jag att köra bil för första gången på 5 veckor och åkte till Biltema där jag köpte en ny pump..

Jag hade tur för det var den sista på hyllan.

 

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Pump/Regnvattenpump-SP-300-2000030969/

 

Den monterade jag direkt och no sprutade det för fullt i slangen så att Inger kan vattna sina blommor.

Jag kopierade över lite av det jag spelat in till ett minne för att ta med till stugan dit vi skulle.

Emil åkte hem och Inger kom hem och jag packade det jag skulle ha med men nu blev det inga maskiner då jag inte ska göra så mycket.

 

Vi lastade fräsen och Anders räcersykel på släpen och åkte iväg alla fyra, Jag lyckades få tag på Gunar tidigare och höll han inomhus en stund.

Tanken var att vi skulle handla i Hissjö men där kom vi för sent, de hade just stängt så då fick det bli Matboa i Tavelsjö istället.

Jag och Gunnar stannade kvar ute i bilen när de andra handlade.

Gunnar låg bara och sov i son bur hela tiden men framme i paradiset kvicknade han till och kollade in vissa ställen där det tydligen doftar mus. Fast det är kanske sorkar vi har, vet egentligen inte vad bara att de är små och söta.

 

Jag började ontera ihop sandfiltret och pumpen men när jag skulle öppna kranarna upptäckte jag att påda två frusit sönder så det bara sprutade när jag öppnade dem.

   

Jag ska prova att ta bort kranarna och montera slangaena direkt istället.

Det är så sällan jag behövt stänga då Sandfiltret ändå sitteer så pass högt att man kan lossa där och hålla upp slangen om arbete på pumpen begövs och/eller göra proppar att stänga inuti tunnan, men då måste man ned i vattnet och det är inte alltid det är så varmt.

 

Anders tog itu med fräsning ac landet

 

innan jag skjutsade ned han till 363:an där det blev cykel hem till stan.

Det är bara 4 mil och går på ett kick men det var lite sent tyckte jag, klickan var ändå 22 och solen höll på att gå ned.

 

I stugan var badtunnan varm så av med kläderna och ned i tunnan.

Tidigare gjorde jag vattentest så det behövdes lite PH+ och aktivt syre i vattnet, sedan fick vi använda akvariehåvarna för att få bort en hel del fnas från granskott, barr och annat skräp som flöt omkring men set är ju bara skräp och ofarligt.

 

38-39 grader var som balsam för min kropp och jag kunde göra stretching och rörelser i vattnet så jag blev svettig tror jag.

Men till slut började det stiga mig åt huvudet så in och duscha ordentligt innan det blev en stund i soffan med Gunnar.

Han är en helt annorlunda katt här, så kelsjuk och mysig.

Nu ligger han på en stol och tittar på svalorna.

 

Igår kväll kom han till Inger där han mådde gott.

 

 

Det blev sängen och en snabb kärleksstund, skönt att kunna klara av sådant igen.

Ljudboken en stund innan jag släckte, Gunnar kom och ville ligga mellan mina ben så jag övergav sängen och gock in i rummet där jag lade mig på soffan där jag sov gott.

 

 

Klockan blev sex så jag tog min medicin och testade bodsockret som låg på 6,8, någon våg har vi inte här så det får bli ett uppehåll på de kurvorna.

Jag upptäckte att det var sista teststickaan i burken, var säker på att jag hade fler.

Tidigare kollade jag att det fanns en burk hemma så jag inte behövde köpa då jag var på vårdc.

Men glömde ändå ta med burken, eller tänkte inte på att den behövdes.

Kollade på mobilen men Apoteket i Vindeln har stängt på helgerna.

Gunnar kom till mig och ville gosa, Senare lade han sig på mina ben, ville tydligen att jag skulle sära på dem men jag vägrade så efter en stund gled han av och jag kunde lägga mig på sidan med han i knävecken in mot ryggstödet, där sov vi gott en stund till.

Jag hade gjort en mysig sprakande brasa av den tallved som fanns kvar inne.

 

Vid åtta gick jag in och kröp ned hos Inger en stund innan vi steg upp och gjorde frukost.

 

Det blåst lite men var nästan 11 grader så det blev frukost ute på altantrappen,

 

Jag satt på stolen Gunnar senare intog.

 

Peter ringde och de tänkte komma upp så då får de åka förbi hem och hämta stickorna och barnstolen till Emil som ska hit till stugan.

OM de nu rymmer den i bilen.

 

Vädret har blivit lugnare eller så har vinden vänt, riktigt skönt här ute.

Inger har bytt om och börjat gräva i jorden, hon älskar tydligen det jobbet och det är bra för det är inget jag gillar.

 

Fåglarna kvittrer och MYGGEN SURRAR.

Det har mulnat på lite men som sagt, skönt i stugan.

Här har tempen stigit till 12,8 grader i skuggan.

Hemma visar väderstationen Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-04 11:15:10

Temperatur: 13,8 °C
Lufttryck: 1028,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 43 %
Vindstyrka: 3,6 m/s från NW,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: 12,8 °C
Inne hos oss. Temp: 22,7 °C Fukt: 42 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 135,3 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
16,0 °C
Klockan:
09:21
Temp - Max:
22,6 °C
Klockan:
13:23
Temp - Min:
8,1 °C
Klockan:
02:20
Temp - Min:
10,3 °C
Klockan:
03:47
Lufttryck - Max:
1029,1 hPa
Klockan:
05:58
Lufttryck - Max:
1029,8 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Min:
1027,2 hPa
Klockan:
00:07
Lufttryck - Min:
1024,2 hPa
Klockan:
17:15


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:32
Sol ned: 22:45
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:13 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 39s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:37
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 20:35

 

Och ett par extra bilder härifrån.

 

Jag undrar om vi får klart där uppe i sommar efter mitt diskbråck.

 

 

Andra kaffemuggen uppdrucken så jag ska sträcka på beneb och ryggen för att kolla badvattnet, kanske göra en brasa till ett bad igen.


Jag kan ju skylla på medicinska skäl.

 

Godmorgon.


Av Jan Sandström - 3 juni 2016 22:30

Det gör alla 352758 st här i stugan.
Det är jag, Inger, Gunnar och alla myggorna.

Jag har just kört ner Anders till stora vägen där han hoppade på cykeln för att ta sig hem.
Tidigare körde han fräsen i potatislandet.

Jag gjorde i ordning sandfiltret och kopplade slangarna men sedan sket det sig.

Båda ventilerna har frusit sönder här i vår efter det att vi fyllde och badade i april.

Nedan, Anders har just gett sig iväg och syns till vänster om busskuren.

Nu är jag tillbaks och vattnet håller på att bli varmt.

Gunnar har varit ute men kom in och är kelsjuk.

Av Jan Sandström - 3 juni 2016 15:04

...men ack så blåsigt.
Men det är ganska skönt ändå när det fläktar.

Emil och föräldrar kom förbi, börjar bli lite av en vana det där.
Men de hade köpt en ny bilstol till Emil som Peter skulle montera.

Jag provade att köra bil för första gången på 5 veckor och det fungerade faktiskt. Det blev till Biltema där jag köpte en ny vattenpump till regntunnan då den gamla rostat ihop fullständigt.
Inte ens lönt att försöka laga. Fast jag provade ändå det.

Nu sitter jag ute och kopierar eller flyttar filmer till USB-minnen så att vi kan se på i stugan.

Av Jan Sandström - 3 juni 2016 10:07

Fredag den 3/6


Igår var en skapligt bra dag.

Erik och Maria åkte iväg och besiktade bil och släp, men de hade försökt byta bort den mot bilen utmed, Nån sportbil av dyrare slag fast det fick de inte.

Lika bra det för den hade visst inte dragkula, och då är det ju inget att ha.


Inger stack till jobbet, Emil med föräldrar kom förbi, jag somnade ute på däcksstolen men vaknade av att jag frös.

Anders pular på med lite av varje och Maria sitter vid datorn. Som vanligt här hemma.


Jo jag nådde 10-kilosgränsen i min viktminskning, nä inte så att jag nu väger 10 kilo utan har gått ned sedan den 5/3.

Men jag undrar vad jag vägde på Tomas och Saras bröllop?

 


Jag gjorde två promenader igår, hittade ett underminerat brunnslock och såg många fina blommor.

       

  


Det hände säkert något mer men kommer inte på just nu.

Jo åskan dundrade runt omkring men på stort avstånd och mest innåt landet.


Fasiken vad det börjat blåsa, jag får ta och gå in eler söka mig till något annat ställe, nästan så laptoppen blåste ed från mitt knä i vindilen.

Så vänta ett ögonblick.






Sådärja,det blev inne på soffan en stund. Måste ha mer kläder om jag ska sitta ute nu när jag inte har så mycket isolerande späck på magen.


Jag såg någonting på TV innan jag gick isäng, jodå både bil och släp blev godkända men han påpekade att jag har lite ojämn broms på bilen.

Jag försökte sitta på träningscykeln men det gick bara inte, gjorde ont i vänstra sätermuskeln.


Jag har dragit ned intaget av värktabletter till det normala vilket är mindre än ordinationen men igår kväll fick jag ta en exta Alvedon.

Ändå hade jag malande värk i händerna, knäna och sätesmuskeln hela natten och jag vet inte hur mång gånger jag fick upp och kissa.

En smått normal natt enligt tidigare mått.


Vaknade 6 och kissade i en burk, tog min medicin..

Tog blodsocker och vägde mig, 6,8 mmol och 84,5 kg. Exakt -10 kg.


Låg ett tag till frammåt ½8 men kände att jag måste ta mer smärtstillande och gjorde det.

Sedan gjorde jag en ostmacka som jag lade i en påse, klädde mig och tog ljudboken och gick ut.

Egentligen lockade det att ta skjuts av Maria till vårdcentralen dit jag skulle för att ämna prover till nästa veckas besök hos diabetessköterskan, då jag får domen på hur jag sköter mig.

Men jag har ju ursäkten att jag varit sängliggande i nästan 4 veckor av mitt diskbråck.

Idag tror jag det är läkt men tar det ändå lungt ett par veckor till.


Jag gick de nästan 1,3 km dit men trodde halvvägs att jagskulle måsta ringa efter Maria och bilen men då jag drog ned på takte regält så gick det bättre.

Det var roligt att träffa samma tjej som skulle sticka mig då samtalet blir så mycket lättar då även hon nu länner igen mig.

Provtagningen tog inte många minuter men jag fick väga mig på deras våg och den visade bara 83 kg.

Men jag kör ändå efter våran egen.


Klädde på mig och gick ut tuggande på min macka men saknade dryck, tog inte med det då jag inte ville bära för mycket.

Det gick förvånansvärt bra att gå hem med ljudboken i lurarna fast jag nu hade motvind.


Här hemma hälsade jag på Gunnar som låg ute och sov.

Gjorde frukost och gick ut med den och tidningen, gaav Gunar mat och vatten.


Och nu sitter jag här inne.

Solen skiner men det blåser, kan det vara blåsten jag känner av i lederna

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-03 10:45:10

Temperatur: 20,5 °C
Lufttryck: 1025,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 22 %
Vindstyrka: 5,5 m/s från NW,
i byarna 7,8 m/s
Kyleffekt: 20,5 °C
Inne hos oss. Temp: 23,3 °C Fukt: 44 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 135,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
21,4 °C
Klockan:
09:29
Temp - Max:
25,2 °C
Klockan:
10:27
Temp - Min:
10,3 °C
Klockan:
03:47
Temp - Min:
12,2 °C
Klockan:
02:35
Lufttryck - Max:
1029,8 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Max:
1035,2 hPa
Klockan:
13:20
Lufttryck - Min:
1025,1 hPa
Klockan:
10:31
Lufttryck - Min:
1029,5 hPa
Klockan:
23:56


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:34
Sol ned: 22:42
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:08 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 48s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:11
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 19:08

Nordvästvind, då blir det bäst borta vid förrådet.


Nu ska jag gå och dricka något, är törstig så kallt vatten från kylskåpet ska bli gott.


Godmorgon.


Av Jan Sandström - 2 juni 2016 12:59

Vi har snälla barn, ibland i alla fall.


Jag behövde inte åka och beskta bilen.

Erik kom förbi så han och Maria åkte iväg och samtidigt fick Anders skjuts till andra sidan älven.


Så då tog jag ljudboken och gick en promenad i värmen.

Det är härligt ute nu med blommor och grönt.

Äppelträden står i full blomm.

 

och syrenen håller p att slå ut.

 

så nu återgår skomakaren till sin läst igen.

 

Det blev 1150 meter den här gången och jag gick mot och efter Tvärån en bit.

Där var det lummigt och grönt.

 

Men i vattnet har någon slängt en hel servis, eller åtminstone ett flertal muggar varför man nuu skulle få för sig det.

 


På väg hem såg jag ett fel vid ett brunnslock som jag ni har felanmäkt till kommunen.

 

Det går att se rakt ned i springan så det får de komma och laga någon gång.

 

Största risken är väl om en tung lastbil kör över på fel sätt. Eller träffar i en viss vinkel så kan kanske något ge vika.


Nu kom Anders ham och jag ska göra kaffe eller om det bara blir en mugg vatten i sommarvärmen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards