jans

Alla inlägg den 2 november 2018

Av Jan Sandström - 2 november 2018 14:02

Det måste vara världens längsta reklamfilm på Kanal 5.
Vem 17 orkar sitta och se på den.

Jag fick igång hårddisken??? och gör ett nytt försök att kopiera över data till den så får ajg se/höra om det strular igen.

Av Jan Sandström - 2 november 2018 08:37

Fredag den trettonde, är det inte utan den andra november.


Fast i morse kunde jag nog tro att det var 13 i almanackan.

Gick upp på toa då Inger steg upp vid ½6 och det pep inne i kontoret, pip,,,,,pip,,,,,,pip.

Innan jag hittade att det var NAS:en som pep.

Det var en hårddisk som havererat sa den, så jag stängde av och gick isäng igen.


Igår gick jag en promenad ned på stan och Clas Ohlson där jag köpte en liten julklapp som väninnan Maria ska få.

Solen sken och det var härligt väder med +9° ungefär.

 

Tidigare ljudboken

 

tog slut så jag startade nästa som är

   Det är något visst med de gamla SF-böckerna.


Kom hem och Gunnar och jag åt lunch ute på altanen.


Sedan blev det tarotpyssel och jag startade kopiering.

Våra nusikskivor jag rippat gick ju bra att föra över så jag startade nästa omgång.


Sedan lite pyssel här och där, en stund på soffan innan Inger kom hem.


Vi åt paj och en massa grönsaker till middan innan vi såg om Vulkaner i Kongo på SVT-play.

Kongos farligaste vulkaner

Mer dator och jag sneglade på TV:n under tiden innan det blev sängen och nu var det någon minusgrad ute.


Jag har sovit oroligt inatt, haft värk och varit upp för att kissa några gånger tills det där eländet hände i morse .

Till råga på allt hade jag skrivit in fel E-adress i min NAS men smart som den är kom mejlen ändå fram.

Den listade ut att .som skulle vara .com


Men vid 6 kunde jag inte ligga kvar så jag steg upp och gjorde frukost och sedan strulade jag på här.

Jag har sökt på nätet men det finns så mycket och jag förstår så lite om sånt här.

   

Jag har alltså kollat ur disken och kollat i dockan men där säger den inget fel på den när jag kollar.


Sätter tillbaks och får larm direkt.

Byter plats på 1 och 2 men det larmar om samma fel.

Likadant om jag bara har en disk i men till slut hittar jag en länk om att reparera och då försvann larmet.

Däremot ska den tydligen tugga igenom disken/diskarna igen och det lär ta tid men nu har den hunnit 10,5% så det kanske blir klart idag.

Att det skulle bli sådant strul med att uppdatera nätet.


Till råga på allt har en lampa ute på altanen gått sönder, men det hoppas jag blir ett lätt problem att åtgärda men fasiken vet.

Det sket sig, det blev felmeddelande från NAS:en igen så jag får väl åka och se om det går att reklamera disken, köpte den ju för några dagar sedan.


Jag vet då vad jag får syssla med idag och lika bra det att sitta inne.

Ute är det gråtrist och blött, +3,1° och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-11-02 09:45:11

Temperatur: 3,3 °C
Lufttryck: 1020,7 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,0 m/s från NE,
i byarna 1,4 m/s
Kyleffekt: 3,3 °C
Inne hos oss. Temp: 22,9 °C Fukt: 38 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 0,3 mm
Året: 287,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,3 °C
Klockan:
09:30
Temp - Max:
10,9 °C
Klockan:
12:38
Temp - Min:
-0,7 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-2,8 °C
Klockan:
20:44
Lufttryck - Max:
1025,3 hPa
Klockan:
00:48
Lufttryck - Max:
1025,5 hPa
Klockan:
21:29
Lufttryck - Min:
1020,6 hPa
Klockan:
09:33
Lufttryck - Min:
1008,1 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 06:30
Sol upp: 07:23
Sol ned: 15:21
Skymning: 16:14
Dagsljus: 09:44 tim:min
Dag längd: 07:58 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 20s less daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Waning Crescent
 Moon
Måne ned: 15:01


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Jag strular på med min NAS och får inte det här färdigt.

Så här ser det ut där ute.

       

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards