jans

Alla inlägg den 11 november 2018

Av Jan Sandström - 11 november 2018 11:19

Nu är det klart att komma till pappsen.         

 


Jag gick ut en sväng och vid ICA Ängesvägen tänkte jag köpa lite fikabröd, men de öppnade inte förrän elva.

Så då gjorde jag något jag tänkt göra så många gånger då jag gått där uppe, jag gick upp till min gamla arbetskompis Lars-Gunnar på bokbinderiet. 

Men deprimerande att se han sakta öppna dörren, mager och skraltig, sjuk och eländig.

Vi fick i alla fall en liten pratstund i hallen medan han beskrev sina krämpor men är man 85 år så är man gammal, eller lite äldre i alla fall.

Han skulle återgå till sängen så det blev inget kaffe den här gången men jag skulle få komma tillbaks. 


Jag gick sakta hemmåt men köpte fikabrödet här på Västerslätt istället och till bra pris.

 


Jag såg i morse att min väninna Maria blivit mormor igen. Nu har hon också tre barnbarn.

 

Så ett stort GRATTIS till föräldrarna som gjort jobbet.


Det är grinigt väder ute, regnet hänger i luften men jag klarade mig från att ta upp paraplyet.

Just nu +5,0° 

Så här ser himlen ut.

 


Och nu funderar jag på att antingen göra kaffe, eller så lägga mig på soffan och fortsätta lyssna på ljudboken, eller alltihopa.

Kaffe, soffan och boken låter fint men fikabrödet får vara så länge, jag kan ju få besök eller så äter vi upp det allt eftersom.

Av Jan Sandström - 11 november 2018 06:15

Söndag den 11/11


Igår strulade jag på här hemma hela dagen, gjorde alltså inte så mycket.


Nu har jag i alla fall gjort om min NAS och till slut fick jag laserskrivaren att fungera, den sitter ju i den så att det går att skriva ut även om min dator skulle vara avstängd. Färgskrivaren sitter däremot hos mig.

Men jag bytte dumt nog namn på NASen och då slutade min TV-dator fungera med inspelning och se inspelade program, allt övrigt fungerar men den envisas bara med att försöka få kontakt med gamla namnet fast jag tycker att jag bytt överallt i den.

Men någonstans bland alla ettor och nollor finns det någonting kvar, hittar jag det inte ska Erik komma förbi någon kväll och se om han kan rätta till det.


Det blev film igår kväll, Da-Vinci koden

Men jag hoppade mellan den och letade datorfel, den sändes ju på TV3 så det bar en hel del reklamavbrott.


Gick isäng och somnade men vaknade ½4 till 4 av värk och sedan var det kört att somna om ordentligt.

Sov väl bara nån kvart på sin höjd så när Inger steg upp halv sex gjorde jag det också.


Nu ska hon iväg till jobbet och jag tar väl en varm dusch.


Sedan mer datorjobb och TV, sova på soffan och kanske en kort lugn stilla promenad med tanke på mitt knä.


Just nu +4,7° och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-11-11 06:15:10

Temperatur: 4,9 °C
Lufttryck: 1022,0 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 3,2 m/s från SE,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: 2,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,6 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 2,7 mm
Månaden: 14,1 mm
Året: 301,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
5,0 °C
Klockan:
05:32
Temp - Max:
5,8 °C
Klockan:
00:01
Temp - Min:
4,4 °C
Klockan:
00:10
Temp - Min:
4,1 °C
Klockan:
17:11
Lufttryck - Max:
1022,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1022,9 hPa
Klockan:
22:28
Lufttryck - Min:
1021,8 hPa
Klockan:
04:47
Lufttryck - Min:
1021,0 hPa
Klockan:
01:37


Dagens sol och måntider. 

Gryning: 06:55
Sol upp: 07:52
Sol ned: 14:54
Skymning: 15:50
Dagsljus: 08:55 tim:min
Dag längd: 07:02 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 12s less daylight tomorrow
Måne upp: 12:09
Månfas:
Waxing Crescent
 Moon
Måne ned: 17:01


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 

Bilder är inte lönt att visa då det är svart där ute så då blir det bara

 



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards