jans

Alla inlägg den 22 mars 2022

Av Jan Sandström - 22 mars 2022 14:07

Med dem ska man inte ha att göra med.

Två kartonger borta sedan förra veckan och nu har jag fått svar att jag ska reklamera hos företaget vi köpte från.

Paketen kom hit till Umeå och gjordes klara att köras ut då det kom SMS och mejl enligt följande.

 






Försenat paket




Hej! 

Tyvärr har vi förseningar och kan inte leverera ditt paket från Zooplus AG c/o Dirks Consumer Logis med id 13300005xxxx60T idag.

Vi återkommer till dig när du kan göra ett nytt leveransval. 

Vänliga Hälsningar 

PostNord

Detta meddelande är automatgenererat och går inte att svara på


Något nytt leveransval har inte gått att göra utan allt har varit tyst från Postnord

Jag har reklamerat hos dem men nu hänvisar de till leverantören, har någon stulit de två kartongerna med kattsand och kattmat?
Eller har man slagit sönder allt så att sanden runnit ut, i sanden så att säga?

Det tredje paketet kom fram som väntat en dag efter att de här skulle ha kommit.


Man ska undvika Postnord och jag själv har slutat beställa från Zooplus då det inte är första gången det jävlas med paket därifrån.
Nu är det väl bara att vänta på nästa mejl och se vad dem skriver, Postnord och/eller Zooplus.
Det lutar åt att man kommer att skylla på varandra och så blir vi utan och pengar tillbaks lär vi väl inte få.

Kanske hinner Putin ordna allt innan dess.

Av Jan Sandström - 22 mars 2022 07:38

Tisdag den 22/3


Igår var en riktigt varm dag, faktiskt den varmaste marsdag man uppmätt på SMHI

Så det blev en promenad och nu behövs inga dubbar under fötterna.


Glömde ju gratta vår vän Alf L, som blir ett år äldre idag.

  Alf på födelsedagen.

säger jag och Inger.


 


Mina små vänner i Tvärån fick lite mat.

 


Här hemma på altanen njöt Gunnar av solvärmen.

 


Jag satt också en stor del av eftermiddan ute i värmen men i skugga under taket med korsord, ljudbok och kaffe.

Spolade av bilen och bilplatsen från sand och lera.

Skulle slipa på kabeltrumman men upptäckte att vinkelslipen inte är här hemma, den har nog Anders efter kapandet av armering till hundgården.

Av och till gick jag och hackade lite i snön och så kom Maria och vi hjälptes åt att skifta till sommardäck på cykeln.

Fast så mycket gjorde inte jag.


Senare fick jag gå in då det blev svalare men främst för att jag blev less på att sitta där ute och halvsova.

Här i kontoret låg lycka uppe på min TV och sov då det rasade några stora klumpar från taket och hon hoppade högt och hoppade rakt ned på mitt tangentbord.

Så hon fick några godisbitar som tröst. Jag gick ut och skottade undan.


Lite senare kom betydligt mer snö från taket så nu är det tomt även på norrsidan. Men nu låg kisse någon annanstans i huset.

Ut och skotta undan.


Skickade under dagen förfrågan var mina två paket tagit vägen men har ännu inte fått svar.

Beställde två bakåtvända barnstolar som vi tidigare hyrde tidigare, Tomas med barn kommer upp senare i vår och ska vara här en vecka. Han ska ändå jobba med något så då passar en liten semester bra.


Det blev middag och jag värmde matlådan med isterband som Maria hade med till mig

Film på Netflix och först en militärkomedi.

Operation Bullshine eller den svenska titeln jag ser nu, Fram för lilla Lotta!

En småkul film men nästa var en 10-poängare. Även den en engelsk film.

Not Now, Comrade

En helt galen komedi med rysk balettdansör, strippa, amiral, MI VI-agent (MI6), polis, trädgårdsmästare och fler galningar.

Ett avsnitt med magi, 

Magic for Humans

Många trick kan man fundera över hur det går till.

Inger kom hem och det blev sängen där jag hade sällskap av Gunnar som tog upp största delen.

Men han flyttade senare på sig så jag fick hela täcket och inte bara en liten bit.


Men jag har sovit gott hela natten och steg upp samtidigt med Inger straxt efter 6-tiden.

Det ser ut att bli en fin dag även idag, solen skiner och vindstilla, idag ska jag ta fram cyklar och ställa undan snöslungor m.m m.m

Det blir säkert kaffe ute på altanen men inte nu då jag har -1,3° utanför fönstret men tempen stiger fort och i solen är det varmare.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-03-22 08:15:15

Temperatur: 4,6 °C
Lufttryck: 1025,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 21 %
Vindstyrka: 0,4 m/s från NNE,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: 4,6 °C
Inne hos oss. Temp: 22,1 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,9 mm
Året: 21,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,6 °C
Klockan:
08:13
Temp - Max:
15,5 °C
Klockan:
11:17
Temp - Min:
-6,3 °C
Klockan:
04:36
Temp - Min:
-4,7 °C
Klockan:
04:46
Lufttryck - Max:
1027,8 hPa
Klockan:
00:11
Lufttryck - Max:
1031,3 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
1024,9 hPa
Klockan:
08:02
Lufttryck - Min:
1026,7 hPa
Klockan:
07:55


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:46
Sol upp: 05:34
Sol ned: 18:00
Skymning: 18:48
Dagsljus: 14:02 tim:min
Dag längd: 12:26 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 05:59


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här är dagens bilder.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards