jans

Alla inlägg den 17 mars 2022

Av Jan Sandström - 17 mars 2022 10:30

Först så ringde mobilen med ett mobilnummer.

Försäljare tänkte jag, men inte då.

En trevlig man från Husum (söder om Umeå närmare Ö-Vik) och han hade kommit in på mina semestersidor och nu ville han använda en av bilderna.

 

Den på torrdasset i Borgsjö där vi brukar stanna på våra resor och han ringde för Grundsunda bygdeförening och dom skulle göra något i deras medlemstidning.

Självklart fick han använda bilden men jag tänkte att varför ta den så jag letade fram ett antal bilder på dasset och mejlade över till dem.

Nu går jag bara och väntar på ett exemplar av tidningen i min brevlåda.



Något helt annat.


Nu när jag skriver det här inlägget ser jag att någon blivit irriterad på mig och svarat i bloggens rampljus högst upp på sidan.


Tydligen retade jag upp någon hackers eller fjunig liten tonårspojk för jag tror inte att Putin bryr sig om den här bloggen.

Tidigare meddelanden

 
1  Elisabethbelara.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:42
2  Ingen bildginaskitchen.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:42
3  Ingen bildnetaave.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:42
4  Emmastangen.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:41
5  Gunpysselfarmor.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:41
6  Ankiqueenbee.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:41
7  Amorklockor.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:40
8  Ingen bildnatascha.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:40
9  Corinacorina.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:40
10  Sofie sofieswellness.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:40
11  Jammar.jammar.bloggagratis.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:39
12  Anders batliv.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:39
13  Isabellabrummelisa.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:39
14  Malin prinsessanmalin.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:39
15  Inger snartmormor.bloggplatsen.se
ayo jans SHUT THE FUCK UP BITCHASS
Idag 08:38
 bandystarsbandystars.bloggplatsen.se
Vad är det som hänt är vi hackade flera av oss på denna ruta har fått hakkors inlagda
Idag 07:13
 Michaeltomten.bloggplatsen.se
Varför dessa HAKKORS ???
Igår 21:52
 Mariahemkunskapen.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:26
 Elsa Mårtenzonoskmar.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:26
 Jenny och Jon Sjöbergjennyjon.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:26
 Johnny Ottossonairpang.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:25
 Kicki Fredlundtravarenskennel.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:25
 Sofiasigridsofia.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:25
 Bengt Bertilssonberghemmaren.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:24
 Ingen bildskogsnuvan.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:24
 Ingen bildnetaave2.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:23
 Ingen bildsprakforsvaret.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:23
 Ingen bildt-norum.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
Igår 14:22
 Jan Sandströmjans.bloggplatsen.se
Har mariaslekrum.bloggplatsen.se och kaela.bloggplatsen.se blivit hackade???
Igår 08:20
 Kaelakaela.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
2022-03-15 12:32
 Mariamariaslekrum.bloggplatsen.se
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
2022-03-15 12:32

Men jag förstår inte varför supporten inte kan ta bort eller stänga av funktionen så länge.
Jag har ju anmält så nästa steg blir väl en polisanmälan.

Av Jan Sandström - 17 mars 2022 07:12

Torsdag den 17/3


Igår åkte jag ut för fösta gången på, ett bra tag. Kände mig ju bra andra dagen och det blev en tur med bilen upp till NetOnNet där jag fick byta ut vår trasiga stavmixer, igen.


I fjol vår så gick ju motorn sönder men nu var det själva mixerhacken som fick fel, axeln släppte så att kniven åkte ut och repade kastrullbotten.

Men det var inga problem att få en helt ny, igen. Så nu får vi se hur länge den här håller ihop.


Sedan svängde jag in på ÖoB där jag köpte tvål, schampo och en massa kattgodis och chips som ska med till stugan.

Väl hemma tänkte jag ta kaffe ute på altanen och hacka lite is, men det blåste kallt så det blev kaffe inne och isen försvinner tids nog ändå.


Blev trött så det blev en stund på soffan med boken men ingen katt den här gången, ingen ville gosa på min mage.

Förkylningen började komma tillbaks med hosta så jag är nog inte helt frisk ändå men Inger säger att många hostar lång tid efter att man haft Coronan.

Inger kom hem från jobbet och en middag på rester (men nu är det slut tror jag) broccoli och sallad som vi åt medan vi såg fortsättningen på  Modus och vi skulle bara se tre avsnitt av de fem som var kvar, Men det slutade med att vi satt och såg alla fem till upplösningen.

Så nu får jag leta fram en ny serie och det finns två på SVTplay men då får vi se ett avsnitt varje vecka då den sänds nu.

Men det finns säkert något på Netflix.

 

Jag skulle ju få två paket med Posten från Zooplus men fick mess under kvällen att dem var försenade, antingen var väl någon sjuk eller så såg dem att jag har ett paket till som ska ut och då väntar man med utkörningen, förståndigt i så fall att man sparar på bränsle m.m Men det är ju inte jag som styr hur dom skickat paketen och att det blir olika dagar från en beställning.

 

Det blev sängen och hostan var bättre, bara lite retning i halsen men jag har sovit gott och hela natten.

Inger stag upp kvart i sex och straxt efter sex steg jag upp.

 

Idag har jag fortfarande lite krax i halsen, men inte ont utan lite rethosta och aningen snuva.

Hade tänkt göra både det ena och det andra idag men jag vet inte om det blir någonting alls utan bara tar det lugnt här inne.

Igår orkade/iddes jag inte gå någon promenad och jag får se hur det blir idag.

 

Frukost och tidning avklarat och klockan är bara halv åtta nu och snart klar med blogginlägget.

Igår befarade jag en stängd blogg idag då det tydligen varit hackers igång som lagt upp en massa hakkors i Rampljuset längst upp på sidan.

Senare blev det ännu fler inlägg så jag bytte lösenord till ett ännu svårare. Fast jag vet inte om det hjälper, jag får se men bloggen är då fortfarande igång. Än så länge.

 

 

Grått och mulet även idag men igår kom faktiskt solen fram en stund men som jag sa blåste det kallt.

Nu -1,2° och svag vind, vimpeln rör på sig men inte mer än det.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-03-17 07:30:14

Temperatur: -1,0 °C
Lufttryck: 1027,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 97 %
Vindstyrka: 0,4 m/s från ESE,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: -1,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,3 mm
Året: 20,4 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-1,0 °C
Klockan:
07:29
Temp - Max:
4,1 °C
Klockan:
14:50
Temp - Min:
-4,8 °C
Klockan:
01:54
Temp - Min:
-4,9 °C
Klockan:
02:49
Lufttryck - Max:
1027,5 hPa
Klockan:
06:58
Lufttryck - Max:
1026,7 hPa
Klockan:
23:19
Lufttryck - Min:
1026,4 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1021,6 hPa
Klockan:
00:14


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:04
Sol upp: 05:51
Sol ned: 17:45
Skymning: 18:33
Dagsljus: 13:29 tim:min
Dag längd: 11:54 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 16:19
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 06:30


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 

Och bilderna som visar att i stugan skiner solen och fint väder men -6.4°

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards