jans

Direktlänk till inlägg 28 mars 2022

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 28 mars 2022 08:53

Måndag den 28/3


Igår blev en dag helt och hållet inomhus.

Ställde fram klockorna då vi fått sommartid men det har inte almanackan och naturen förstått.

Snöväder under stor del av dagen och inte ens kisse ville ut mer än nödvändigt.

Men morgon var det inget fel på

       

Det var egentligen från lunchtid det drog in och började snöa och det har snöat.

       

Lägger in dagens bilder från i morse
       
Och bilder jag tar nu efter 16.

       

Dom kom och skrapade vägen så jag blev tvungen att dra igång slungan och köra undan plogkanten hos oss och de 4 närmaste grannarna.


Inger kom hem på timmar och sedan blev det en stund på soffan för mig.


Inger hjälpte till att ta upp ärtsoppa som jag skulle äta till middag.

Det konstiga var att när jag lyckats dela på youghurtburken och värmt halva så smakade det blomkål.

Men det gick att äta den också.


Såg något på Netflix, Sammanbrottet som var sisådär. En fransk thriller om korrupta poliser, knark, mord och otroliga händelser som skulle ha dödat en direkt men dom bara går vidare.


Inger kom hem och det blev sängen, för att sova. Det andra har hon slutat med för länge sedan.

Jag har sovit gott, tror jag då men drömt en massa och knasiga saker som att när jag duschar så är plötsligt ena väggen borta och öppet in till ett rum där...


Vaknade och steg upp 7 men har varit upp och kissat tidigare.

Dusch m.m och det verkar gå dåligt för Ryssland och puttefnask i hans invasion av Ukraina. Men han kommer nog aldrig att ge upp.


Idag har det snöat här på morgonen, ganska ordentligt så det är nästan så att jag skulle behöva starta snöslungan.

Men det tinar nog bort innan midsommar.

Eljest blir det väl det vanliga idag, städa och plocka bland saker och ting och såå kaffe förståss.


Ute har jag nu -2,3° (hoppade just upp 0,3°, men det blåser och kanske håller på att bli ljusare.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-03-28 09:00:14

Temperatur: -2,6 °C
Lufttryck: 987,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 63 %
Vindstyrka: 4,3 m/s från NE,
i byarna 6,8 m/s
Kyleffekt: -7,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 1,2 mm
Gårdagen: 1,2 mm
Månaden: 6,3 mm
Året: 26,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,0 °C
Klockan:
01:53
Temp - Max:
2,1 °C
Klockan:
23:59
Temp - Min:
-2,9 °C
Klockan:
08:40
Temp - Min:
-8,2 °C
Klockan:
01:15
Lufttryck - Max:
987,8 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Max:
1022,7 hPa
Klockan:
00:05
Lufttryck - Min:
985,0 hPa
Klockan:
06:44
Lufttryck - Min:
987,7 hPa
Klockan:
23:59


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:24
Sol upp: 06:12
Sol ned: 19:18
Skymning: 20:06
Dagsljus: 14:42 tim:min
Dag längd: 13:06 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:16
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 12:36


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och bilder.

 

Snö på kameran så man ser inte så mycket men så här är det inifrån kontoret.

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards