jans

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2016

Nu har jag ro i mitt huvud.

Av Jan Sandström - 29 oktober 2016 15:00

Jag åkte iväg till Anders hus och var förberedd med kamera och pannlampa.

 

Uttagen är kopplade på den tredje säkringen i det jag trodde var huvudsäkringarna ute på altanen.

Det är en undercentral som förmogligen är satt på ledningen ned till gäststugan.

 

Men för att se vart ledningarna går så öppnade jag dosan och fick se...

 

Skrämmande för jordledningen (gul/grön) till det yttre uttagen är inte inkopplad och nollan (blå) är bara, var bara löst snurrad.

När jag petade på ledningarna gick skarven isär och jag tror att röret genom väggen matar tvättmaskinen.

Det är ett rör uppe till vänster som går in genom väggen eller vart det nu går, det kan vara det som går till uttagen i matrummet.


Jag kröp in under stugan, skönt att ha gått ned i vikt för nu klarade jag av sådant   , men säg inte det till nägon för då kan jag inte skicka in Inger på det i framtiden.

Jo det var en skum dosa och ledning jag kollade på.

 

Den var kapad och strömlös men den kan ju komma från elcentralen och någon bortplockad säkring, det får vi kolla mär vi är flera.

 

Under huset hittade jag då inget mer skumt men jag kröp ju inte ända in under huset men fotade med stark pannlampa och zoomade in så ju ska jag sätta mig och studera bilderna.


Jag blev avbruten då Jerry (min bror) kom förbi och åt lite tårta till kaffet.

Men det finns kvar lite till fler gäster.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 19 maj 08:42

Söndag den 19/5   Igår blev det mycket gjort men inte det jag direkt planerat, inte att göra igår. Jag lackade lägenhetens köksbord och iläggsskivorna samt 4 pallar.       Emil hjälpte Inger att köra in ved till vedboden, det blev kans...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 22:18

Inger ville först inte men hon ändrade visst sig när hon såg Svanen fick sällskap tidigare i kväll men är nu ensam igen. Och månen lyser där uppe. Det kliar så i mina ögon så jag måste ta ögondroppar och piller när jag badat klart. ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 21:13

Men det blev ändå ganska bra.   Lackat på bord och pallar blev det då   Inger och Emil har ladat ved till vedboden      Jag tömde varmförrådet på färgburkar och annat frostkänsligt.   Av de gamla hyllorna byggde jag en ny hylla som ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 09:12

Lördag den 18/5   Nu är det sommar säger SMHI Jag säger att eländet har brutit ut eller slagit ut, björken hade musöron men nu fullt utslagen med allt vad det innebär som pollenallergiker. Men det är skönt med värmen så jag klagar inte fast ö...

Av Jan Sandström - Fredag 17 maj 08:59

Fredag den 17/5 och syttende mai     Igår så finslipade jag bord och pallar, flyttade över till husvagnens ide där jag drog på ett lager lack.       Och det kommer nog att bli fint efter andra och kanske tredje lagret.       ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards