jans

Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Jan Sandström - 7 oktober 2016 23:23

Men inga katter i den så vi får varsin halva för oss själva, om vi snabbar på.

Efter en promenad fram och åter till Maria har vi suttit och sett på den danska serien Dicte.
Men jag är kanske störd för jag retar mig på alla serier idag att de är så inskränkta personligheter i dem.

Av Jan Sandström - 7 oktober 2016 16:44

Det blev ingen utflykt med fikakorg idag.


Istället tog jag itu med service av trädgårdamaskinerna, gräsklippare, jordfräs och snöslunga som jag bytte olja på och smorde upp.

Sedan gick jag på promenad men bara en vanlig runda upp på Grisbacka.

 

När jag går över Brubbevägen kommer en husbil utför backen vid Grisbackaskolan (ungefär efter 2,5 km promenad längst åt vänster), hmm den ser nästan ut som svågerns bil tänker jag och kollar lite extra när den kommer närmare.

Då vinkar föraren och stannar, jovisst var det Harry som körde och stötte ihop med mig, dessutom hade han varit förbi hem hos oss och ätit äpple från trädet.

Han skulle träffa mig men slumpen att vi skulle stöta ihop sådär ute i en helt annan stadsdel, den är nog liten.

Men han framförde sin fråga och naturligtvis kunde jag hjälpa han med en hålsåg av storlek 105 mm. Men den ligger i stugan så det blir först nästa vecka han kan få låna den.



Av Jan Sandström - 7 oktober 2016 10:21

Fredag den 7/10


Igår var en ovanligt vanlig dag, inget hände vilket är bra.

Jag plockade med ett och annat satt ute på altan i solen och så gav jag mig ut på promenad.

Det blev en längre tur genom I20, över knorren och förbi vårdc, och brandatationen hem.

 

4,56 km på en timme så jag gick långsamt, flanerade som Homan säger att man ska göra och ingen kamera hade jag med mig.

Men när jag kom hem fick jag något som jag tidigare sagt var lågt blodsocker för jag blev aldeles darrig och hungrig.

Gott med kaffe och två ostmackor och till slut lättade det.

Jag har fortfarande vissa besvär med diskbråcket eller om det är något annat, jag har av och till ischisaont men det fungerar.


Började se en film på Netflix men efter ett tag kom jag på att jag sett den tidigare så jag växlade över till ännu en film om Die hard och nu var han i Ryssland.

Men såg inte så koncentrerat och släckte innan den var klar och gick isäng.

Jag hade ett tag tänkt ut på en kvällspromenad och såg att det var stjärnklart, men jag orkade inte.


Ljudboken en stund och Gunnar hade kommit in och nu låg han på min säng, Mirabell kom också och lade sig på min säng så när Inger kom fick hon krypa ned hos mig.

Till slut återställdes ordningen och jag fick ligga i egen säng då jag sett efter att det inte var kallt och öppnade fönstret.


Inger upp tidigt till jobbet och jag låg kvar som vanligt.

Vaknade åtta men låg kvar ännu en stund innan jag steg upp och då låg kisse på min vanliga sänghalva. Vi har ju bytt säng igen jag och Inger då jag får ont då Gunnar tränger sig på mig i sängen.


Gott med frukost, kaffe och ostmackor men först morgonrutiner som gav 6,1 mmol och vikten 80,6 kg


Idag ska jag fortsätta med kopiering och bakupp som jag började med igår. Glömde ta upp det.

Jag har raderat tidigare bakupper för att göra helt nya och det fungerar fint lokalt här hemma men när jag ska skivka till Erik på Umedalen strular det.


Sedan blir det en promenad och idag har jag funderat på att faktiskt ta bilen en bit eller om jag cyklar, det kan jag göra för det är ju bara bort ut på industriområdet för att få ute på Änge bland kossorna och då tar jag med kaffe.


Just nu är det fint väder men det kan ju förändras fort så jag får se, har ju inte låst fast mig för något.

Men det blåser, känner att det drar lite kallt genom fönsterventilen på mina bara armar här i kontoret.


Men just nu har jag +9,6° i skuggan och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-10-07 10:45:11

Temperatur: 11,5 °C
Lufttryck: 1049,3 hPa och Steady
Luftfuktighet: 80 %
Vindstyrka: 4,0 m/s från NNE,
i byarna 5,1 m/s
Kyleffekt: 9,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,5 °C Fukt: 44 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 0,3 mm
Året: 327,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
11,5 °C
Klockan:
10:37
Temp - Max:
18,1 °C
Klockan:
13:59
Temp - Min:
2,0 °C
Klockan:
00:13
Temp - Min:
-1,7 °C
Klockan:
00:34
Lufttryck - Max:
1049,6 hPa
Klockan:
02:21
Lufttryck - Max:
1052,7 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
1048,8 hPa
Klockan:
04:45
Lufttryck - Min:
1048,4 hPa
Klockan:
16:49


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:18
Sol upp: 07:06
Sol ned: 17:46
Skymning: 18:34
Dagsljus: 12:16 tim:min
Dag längd: 10:40 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 21s less daylight tomorrow
Måne upp: 14:10
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 20:26


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser det ut i trädgården och nu är jag kaffesugen igen, och hungrig.

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards