jans

Alla inlägg den 4 oktober 2022

Av Jan Sandström - 4 oktober 2022 09:48

Tisdag den 4/10


Igår, ja efter en förmiddag med plock här hemma så cyklade Inger iväg till jobbet.

Jag klädde på mig och gick en liten runda här på Västerslätt (i Umeå om du nu inte vet det).

 

Jag vet inte vad det blev för avstickare vid 2 km men någon sådan kommer jag inte ihåg att det blev.


Det blev lite mejlkontakt med olika instanser och barnen igår och jag ska få ett publikt IP-nummer, frågan är bara när.


Släpvagnen var lastad med skräp från stugan och virke så jag fyllde på med lite järnskrot här hemma, Anders gamla gräsklippare och gamla husvagnsdraget. Det blev aldrig av att undersöka varför det låste sig.

Åkte iväg till Anders i Stöcksjö där virket lastades av och så iväg till återvinningen på Gimonäs.

Det gick fint att slänga allt och så hemåt men jag hade planer på att besöka en zooaffär och tanka i dunkar jag hade med mig.

Men jag skippade det senare och åkte direkt hem där jag gjorde kaffe och smörgås som jag satt med ute på altanen i det fina vädret.


Det blev middagstid så jag gick in och värmde rester som åts till ett program från Netflix om oändlighete innan jag startade en film om tre handikappade killar som ville åka själva på en resa till Spanien, de bodde i Holland.

Hittade en person som kunde köra och hade fordon att ta rullstolar. Men det blev inte som de planerat.


Skaplig film och

Adios Amigo

heter den.

Inger kom hem och så blev det sängen där jag sovit ganska gott inatt.

Vaknade och steg upp halv åtta.


Duscha och suttit med tidningsläsning och andra göromål som att få vädret att fungera.

Idag eller i eftermiddag kommer en mäklare från Vindeln hit och ska titta på huser och så ska vi prata om möjligheter i Vindeln.


Jag kanske åker ut en sväng eller så blir det bara här vid datorn och kanske någon liten promenad.

Vädret fungerar som sagt inte nu, det är webbplatsen vasterslatt.se som lagts ned, vi hade den på Riksnet men Halebop köpte upp och tog över så föreningen bytte leverantör till Broadview.

Själv registrerade jag egen domän rengard.one tidigare i vår men där fungerar det inte att väderdatorerna uppdaterar sina sidor.

Nu vet jag inte om det finns webbplats för mina sidor hos Broadview eller inte och hur som helst kommer de att försvinna då vi flyttar härifrån Västerslätt, efter då 38 år i samma hus. Eller när det nu blir av, vi har ju faktiskt inget måste att sälja just nu bara att det tidigast kan ske till våren och april.


Men termometer och kameror fungerar, hoppas jag då.

+7,2° utanför fönstret, disigt och grått med dimma fast vindstilla, björklöven rasar ned.

Väderstationen visar ingenting alltså. Eller den fungerar och visar här hemma men ingen webbsida.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

       


Jag kunde ju ta den här kameran och ställa framför väderstationen för då spelar det ju ingen roll att färgerna är helt galna.

 

Så här skulle det kunna bli men här fotade jag med mobilen.

 

  

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards