jans

Alla inlägg den 15 oktober 2022

Av Jan Sandström - 15 oktober 2022 07:34

Lördag den 15/10


Ja då är det sista inlägget härifrån, för den här gången för jag åker nog ned snart igen.


Men igår så packade jag och Anders in allt skräp från nedre rummet vi rensade ut, gammalt klickgolv som såg ut som perstorpsskivor och så en garderob och en byrå, allt delat till tunna skivor som vi körde till sortergården eller återvinningen som vi säger där hemma.


Sedan åkte vi ned till centrum och parkerade.

 


Vi gick på café och fikade förfika.

Anders gick ut med Atho och jag gick till Anette på Pleasure Erotic Shop som hade någon form av loppis och intäkterna gick till cancerforskning. Jag köpte något som hon haft i skyltfönstret och nu bara tog plats i lagret.

Återkommer med det senare då jag kommit hem och packat upp.


Till Clas Ohlson och Anders släppte av mig på en gata i närheten och jag tog en promenad via Kjell o Co dit där jag hade en spikpistol liggande och som Tomas hyrt i mitt namn.

Kånkade iväg och pratade med Anders och nu även Tomas om att träffas och de var på en hundrastplats.

Parkeringshuset var en lämplig plats och så gick vi till Dirty Dick´s Saloon där vi åt lunch.


 


Efter mat och kaffe gick vi och hämtade bilarna för att åka till BYGGmax där vi köpte golvlister och lite annat.

Hem och jobb i det blivande sovrummet och till slut fick vi ihop det. Anders sågade och spikade med dyckertpistolen och det blev ganska bra med lite skavanker men det går att fixa med latexfog och målarfärg.

   


Jag fixade även den trilskande duschen där man inte kunde välja vatten från taket eller handtaget.

Så det blev en plugg i taket, enklast och billigast då allt ändå är planerat att byggas om, någon gång.

 


Det blev ännu mer mat och parisare som mor och far kallade dem en gång i tiden.

Gott hur som helst.

 


Prat och pyssel och så drog vi en nätverksslatt från gästrummet till nya sovrummet.

Måste påpeka att hålet där borrade inte jag utan det är från en tidigare ägare.

 

Hur man nu kan ge sig på att borra ett hål sådär långt ut på golvet, likadant nere i taket på sovrummet men nu står ett skåp uppe och nere blir det en garderob så inget kommer ändå att synas som det är och blir.


Det blev film för mig innan det blev sängen och ljudboken.


Idag blir det avresa efter lunch och målet är Uppsala och Anders kompis och vi nattar nog där någonstans.

Söndag åker vi sedan hem.


Det var nästan 10 grader ute tidigare men gråtrist och jag måste gå ned med mjölk till husvagnen där Anders bjuder syskonbarnen på frukost just nu.


Morgonbilderna ser ut så här.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards