jans

Alla inlägg den 13 oktober 2022

Av Jan Sandström - 13 oktober 2022 08:20

Torsdag den 13/10


Ja då är vi nere i Jönköping.


Men morgon och förmiddag tillbringade jag mest i husvagnen.


Det blev en tidig kväll i förrgår och då en tidig morgon så redan vid 5 vaknade jag, -3° ute och dimman låg tät.

Folk har julbelysning på sina vagnar som troligen står på fast plats.

 


Tidigt gick jag iväg och duschade, frukost och efter att ha kolla nätet gick jag iväg och diskade, tömde toaletten och fyllde på vattendunken.


Anders kom förbi med Atho som tydligen var trött för han somnade med nosen på bordet.


 


Han låg och sov och jag löste korsord innan det blev dags att åka ut från campingen.

 


Så vovven in i bilen och jag kopplade husvagnen, lyckades hitta ut och så lämna nyckeln i en låda, men det var lite marigt att parkera ute på parkeringen med en massa bilar runt omkring men kunde komma in på en plats där vagnen hamnade ute på gräsmattan bakom.


Atho fick komma ut på en liten promenad runt omgivningen och så väntade vi på att husse skulle komma.


Närmare halv två kom vi iväg och väderet var fint.

Det blev rast med kaffe och liten promenad för Atho och leta lite hundgodis bland löven.


 


Jag skickade lägesanvisning till Tomas om var vi för tillfället var på resan.

 


Mat blev det också och en liten funderare till familjen som fick lista ut var vi höll hus.

 


Vi kom fram och barnbarnen hade gått isäng men Sotis var vaken och till slut blev jag godkänd och han kröp upp i mitt knä.

 


Det blev sängen och jag fick en katt på mina ben och jag tror han sov hos mig hela natten men jag har sovit gott.

 


Vaknade och då satt barnbarnen Harry och Alex här och såg TV med pappa Tomas.


Nu har de åkt till sina jobb, förskola och jobb.

Anders har kommit upp från husvagnen där han sovit och idag blir det jobb, bryta upp klickgolv och så lägga nytt golv men det bör inte bli så problematiskt.


Runt +9° ute, för en stund sedan och nu säkert någon grad mer så det ska gå att stå ute för att såga.

Det blir nog mitt jobb men först ska Anders köra upp bilen med alla grejor som ska in här, Tomas alla lådor med skolmaterial från sin barndom och som legat hemma hos oss.


Fortfarande ingen väderstation men det är mulet här och vindstilla.

Så här är dagens morgonbilder. 

       


Den här är från balkongen och min husvagn med Anders bil nere på gatan.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards