jans

Alla inlägg den 10 oktober 2022

Av Jan Sandström - 10 oktober 2022 16:11

Lugn eftermiddag för mig själv här utanför First Camp i Sundsvall.

Lite trafik har det varit och höstfärger i naturen.

Av Jan Sandström - 10 oktober 2022 06:39

Måndag den 10/10


Igår blev det till att plocka ihop grejor som man ska dra med på en husvagnstripp.

Husvagnen göras i ordning med toa och vatten, dammsugas och köra igång kylskåpet.


Erik kom förbi med ännu en kargong grejor som ska ned till Jönköping och så kom Anders och lastade bilen full.


Jag fick lite tid över att städa här på skrivbordet och min arbetssekretär som mest varit förvaring av grejor, nu kan man då se skivan men det är mycket kvar att gå igenom.

Satt här vid datorn och skrev men hade en serie rullande på andra skärmen.


Anders jobbade lite på sitt kök och fick upp fläkten provisoriskt och det blir fint, nu ska kalel dit men det får såklart vänta någon vecka eller mer.

 


Gick isäng ganska tidigt men en massa i huvudet och dessutom värk så jag har sovit lite oroligt inatt.

Vaknade före klockan så straxt innan 6 steg jag upp.


Anders ska komma och så drar vi iväg söderut, Sundsvall och First Camp är målet där Anders har nått jobbrelaterat.
Får väl se när han är klar för sedan ska vi ned till eller mot Mora och First Camp där.

Vi kanske hittar något ställe efter vägen eller så blir det campingen och samma sak där fast vi ska ligga där natten till onsdag då vi åker vidare ned till Jönköping.


Så nu frukost och så bära ut och göra husvagnen klar.

Jag känner mig nästan som morfar som väntar på familjen i "Vi hade då tur med vädret".


Fast idag är det kallt eller har varit med -1,6° här utanför fönstret, det gryr och himlen ser klar ut.


Så här är morgonbilderna.

             




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards