jans

Alla inlägg den 19 oktober 2022

Av Jan Sandström - 19 oktober 2022 08:43

Onsdag den 19/10


Igår körde vi bort en del papper till returstationen, sådant jag och barnen rensat ut.

Sedan över till PMU där vi lastade av 5 kartonger med böcker.

Märkte i bilen att min mobil inte var ansluten och det var väl ingen överraskning då jag köpte en ny tidigare.

Lunch och Inger cyklade till jobbet, jag höll på lite med mobilen och satte mig i bilen för att synka ihop de två.

Ska väl inte vara så svårt men tror jag satt där en hel timme utan att det lyckades.


Gick in i värmen och plockade i garaget istället och fick bort eller ihop en del, fast egentligen syns det inte ens att jag varit där inne.

Erik kom och installerade en NAS hos oss som är backupp till hans foton liksom Peter har en här.

Vi skiftade två diskar på min NAS och så flyttade Erik filerna till de nya, fast det tog tid så datorn fick stå och jobba på egen hand då vi gick ut till bilen.


Det fungerade inte tills Erik frågade om jag testat med att ha motorn igång, det hade jag inte.

Startade och då gick det på en gång hur enkelt som helst.

Kan man inte ha skrivit det i programvaran att motorn måste vara igång och inte bara lägga ut felmeddelandet att det inte gick för att pinkoden var fel.


Jag gick in och så middag, ärtsoppa blev det och senare blev det film på TV då jag satte mig i soffan med Gunnar som kom och var gosig.

Jag såg nån fransk film och så ett par avsnitt på Star Trek.

Inger kom hem och hon såg att det blir rallyfest till våren.

Det blir som 1981 rally på stugvägen så då får jag se till att det finns uppskottade bilplatser och utsikten ska skottas liksom till grillplatsen.

 

Det blev sängen och jag har sovit gott inatt.


Upp vid 7 då Inger steg upp och nu har hon cyklat till jobbet.

Kallt inatt med så jag funderar på vad jag ska göra, I morgon ska vi till stugan och tänker dra upp husvagnen men jag funderar på om jag kanske ska dra upp den redan idag.

Skulle behöva grejor från stugan till Anders och från Anders till stugan.

Erik behöver också grejor. Jag får inte riktigt ihop allt utan att ränna omkring.


Inte riktigt klart väder men vindstilla så en ev. husvagnsflytt blir i så fall senare idag.

Jag har ju garaget att ta hand om. 

I alla fall verkar det vara frost där ute och -1,3° så Ingers vintercykel ska ut, eller in för att gås igenom.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards