jans

Alla inlägg den 17 oktober 2022

Av Jan Sandström - 17 oktober 2022 09:00

Måndag den 17/10


Ja då är man hemma igen efter att ha ränt tunt landet med sonen Anders och min husvagn.

Förra måndagen åkte vi till Sundsvall och First Camp som Anders tittade runt på, sedan över till Mora där vi tog in efter lite om och men.
           

Anders hade nått möte med en massa andra campingchefer och jag skötte mig själv.

Två nätter där och sedan drog vi ned till Tomas, min äldsta son och Anders storebror och där blev det riv och byggjobb.

Ut med det gamla golvskiktet och in med nytt klickgolv.

       

Jag gjorde även lite annat smått men även en hel del trevlig tid då vi umgicks.


Lördag åkte vi upp till Kolmården och First Camp där Anders än en gång tittade runt och pratade med personalen.

Sedan genom Stockholm och upp till Uppsala där vi träffade Daniel som är en god vän till oss och skolkamrat med Anders från gymnasietiden.

Han och familjen bjöd på god middag innan vi körde till rastplats Tre Ängar straxt norr om Uppsala.

       

Sista natten i vagnen innan vi söndag åkte hit hem i Umeå.


Det känns som att jag varit borta en månad.

Även Anders hund Atho följde med och har varit så snäll och skötsam förutom att han gnagde sönder ännu en sele.

Jag har föreslagit att han ska få en sele gjord i rostfritt stål typ riddarrustning.  

Men han tyckte nog att det var skönt att få komma hem till sitt igen och få ligga still på sin plats på soffan.

 


Jag köpte ju en present till Inger då jag gick in och pratade med Anette på    och igår kväll fick hon den. 

 

En bordsfontän i form av löv och groda.

Min baktanke är att den kanske kan bli vattenfontän till katterna men även tillföra lite fukt i hus eller lägenhet.


En snabb dusch efter att ha plockat ut allt från husvagnen, förutom toaletten då, den tog jag senare för att tömma och rengöra.


Men slarvig som jag är med mina händer tappade jag mobilen, ingen konstigt för det har jag gjort en massa gånger och ned i stengolv eller utomhus.

Nu föll den ned på barnpallen i plast på toaletten och...

  

Det var den mobilen men jag har haft den i flera år, sedan 2014-09-16, en Xperia Z1 och inköpt på Cyberphoto för 3668 kr.

Nåja åtta år är väl inte så illa att ha haft en och samma mobil.

Jag har också slarvat bort min lilla kamera men den ligger nog gömd någonstans bland packning eller nere i Jönköping där jag sist använde den.


Vi fick besök av goda vänner och trevligt prat med mycket resor och camping då de också är resande, i alla fall har de husbil och åkt runt en del med.

Hon Maria är gammal gymnasiekompis till Inger och även Alf har blivit god vän till oss.

Gästerna åkte hem och jag vände på husvagnen då den skulle stå på andra sidan av gatan.


Det blev sängen och jag har sovit gott, vaknade först halv åtta, upp och morgonrutiner förutom torka kappspya över kök och hallgolv.
Vet inte vem av dem som gjort det men gissar på Lycka, fast jag är inte helt säker på att det inte var Gunnar som gjort det.


Idag blir det väl plocka bland grejor och saker, Inger har rensat och plockat ned en massa då jag varit borta och mycket är det som ska gås igenom.

Husvagnen ska upp till stugan men jag vet inte om det blir idag eller senare i veckan, jag har några småsaker att göra på den och praktiskt att få det gjort här hemma.


Solen skiner och +3,8° utanför fönstret. Aningen blåst och morgonbilderna ser ut så här, OM jag nu lyckas ta ned dem i mobilen och ladda upp genom den.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards