jans

Alla inlägg den 16 oktober 2022

Av Jan Sandström - 16 oktober 2022 09:09

Jag gick till toa som var fin och rastplatsen är fin men kanske inte så vacker.
Skulle däremot passa fint om man är ute med hojen och tänker tälta.

     

Av Jan Sandström - 16 oktober 2022 08:12

Söndag den 16/10


Igår vaknade vi i Jönköping och efter lite pyssel som att Anders bjöd syskonbarnen på frukost här i husvagnen, rensa tvättställsavlopp och umgås så var husvagn och bil packade så kvart över tolv lättade vi och åkte norrut.

Några korta stopp för kissa, tanka, rasta hund eller annat så var målet Kolmården, fast inte djurparken utan till First Camp som ligger där.


 

Här innan Gränna och utsikt över Vättern


 

Höst även här på väg ut mot Kolmården och lite senare stod de med lasern och kollade hastigheten som var 40 km/h

Men vi körde lagomt fort och klarade oss.

Inte som de två som norr om Stockholm körde om i säkert 200 km/h och troligen mer.


 

Fina villor ute i Kolmården.


   

Jag väntade ute och letade min kamera medan Anders gick på sitt studiebesök.


 



När han kom tillbaks gick vi ned till vattnet med kaffe och en bulle.


Vi körde vidare norrut.

I Södertälje var det en olycka uppe på viadukten där vi kört av för att kissa och tanka några liter.

Genom Stockholm gick det fint och nu var målet inne i Uppsala och Anders kompis Daniel.


Det blev mörkt och svårt att köra inne i stan för att hitta en parkering för bil och husvagn inte allt för långt ifrån men till slut lyckades det ungefär 800 meter bort.

En snabb promenad och vi var framme och jag fick träffa Daniel igen, han har jag ju känt sedan gymnasietiden då han gick skola hemma i Umeå men nu bor han här och har familj, en trevlig fru och två fina barn.


Lite jobb med att laga en bänkbelysning fast Daniel får fixa lite mer på den, tidigare ägare av lägenheten har varit okunnig och bara tvinnat ihop ledningarna (lågspänning på 12 Volt) och när det lyste blev det god mat och dryck.

God efterrätt och kaffe och sedan behövde vi iväg då Atho väntade i husvagnen.

Men han hade väl bara legat och sovit stackarn.


En kort tripp på 15 km hit till rastplatsen och lite prat och rasta Atho innan det blev sängen med ljudboken en kort stund innan jag sov.

 

Har sovit skapligt gott och 7 blev det morgon.


Idag blir det bara transportsträcka de 57,8 mil det är hem till Umeå


Vädret är grått och igår regnade det lite och även inatt kom det lite.

11 grader ute och det blåste lite då jag var ut.


Morgonbilderna ser ut så här och nu ska jag iväg till toa och passa på att ta några bilder av omgivningen.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards