jans

Alla inlägg den 6 oktober 2022

Av Jan Sandström - 6 oktober 2022 09:12

Torsdag den 6/10


Igår plockade Inger ned en massa saker från vindan, den ska ju tömmas på det mesta här i höst innan det blir för kallt där uppe och sommartid kan det bli hiskeligt varmt där.


Jag kände mig riktigt förkyld och hade ingen ork, blev andfådd bara jag rörde mig men det kändes ändå skönt med en kortare promenad i det fina vädret mellan regnen.

 


Ännu mer ned från vindan och nu var Lycka (katten) instängd i ett sovrum, eljest sitter hon ibland på en pall och tittar mot taket och jamar för att få komma dit upp bland grejor och sågspån, vilket hon inte får.


Jag satt med datorn och till slut blev det middag som vi åt medan vi såg på TV.

Det fick bli ett program med den Danska bonden.

Datorpyssel igår och jag installerade programmet som läser väderstationen i min dator så nu kan jag då bjuda på en skärmdump då webbsidan inte kan uppdateras.


Det blev kväll och sängen där jag faktiskt har sovit gott.

Steg upp 7 och bara blogginlägget här som ska upp innan vi får besök av ännu en mäklare.

Sedan blir det en promenad för mig till Maria där jag ska köpa matlådor som jag och Anders ska ha i husvagnen.

Senare i eftermiddag kommer den fjärde och sista mäklaren för att övertyga oss om att hon är den bästa.


Det har regnat ganska ordentligt på morgontimmarna men nu skiner solen och det är fint väder

9,8° utanför fönstret, sol och inte så mycket vind.

Väderstationen ser ut så här idag.

Allmänt

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards