jans

Alla inlägg den 8 oktober 2022

Av Jan Sandström - 8 oktober 2022 07:34

Lördag den 8/10


Igår var en solig fin dag, till att börja med.

Jag satt en hel del ute på altanen med katter och korsord samt en massa kaffe såklart.

Varmt och skönt var det men det fanns annat att göra så in till kontoret igen och rensa bland papper och pärmar.

Plockade bort min väderdator som ändå inte kan göra det den ska så där blev en hylla ledig.


Det knackade på dörren och där stod ett gammalt dagbarn och granne.

Han var på väg och passade på att titta in fast vi träffades senast i sommar då vi tragiskt fick åka på hans mors begravning i Örebro.

Tillfällen inträffar för han körde runt och tittade här där han bott och växt upp, hungrig passerade han en restaurang och gick in.

Förvånad stötte han då på Maria och fick lite skvaller till sig bl.a att vi var på väg att dra vidare härifrån.

En trevlig liten stund fick vi och han kikade runt och såg att det mesta var sig likt här hos oss.


Jag rensade pärmar, scannade en del som jag vill ha kvar och så kom Erik förbi, han var hitkallad av mor och skulle bistå med att lyfta ned tunga lådor från vindan.

Inger kom hem och vi fick med gemensamma krafter ned en massa skolmaterial från 5 barns uppväxt så nu återstår för Inger att sortera upp lite mer och jag gissar att en del ska med ned till Jönköping och Tomas.


Det blev middag och lite blandade rester som vi åt till den norska uppfinnaren, jag tror att vi såg 3 avsnitt men dom är inte så långa.

Efter det fick jag bort två pärmar till så nu är inte så mycket kvar av sådant och allt ska faktiskt inte slängas av det jag har här.


Det blev sängdags och jag har sovit gott hela natten, i alla fall från midnatt till sex då jag steg upp.

Raka, duscha, frukost och blogga så nu ska jag straxt klä på mig, lite mer än badrocken.


Sedan åker jag iväg till stugan och hämtar grejor som jag ska ha med till Jönköping och så får husvagnen hänga med hem då jag och Anders ska iväg på en liten tripp.

Sundsvall och Mora är två anhalter som Anders ska besöka och så ned till Jönköping där vi ska hjälpa Tomas med lite husjobb.


Husjobb ja, det blir det i eftermiddag då jag tänker åka över till Anders och bistå lite med hans kök.

Det kan vara praktiskt med en hand extra då fläkt och skåp ska upp eller vad han nu ska göra.


Jag hade ju planer på att köra upp min MC till stugan för vintern men det blir nog inte så, den får stå kvar här och skulle vi sälja huset tidigare än april/maj så får jag lösa hojens vårstart på något sätt.


+5,0° utanför fönstret, solen går upp och svag vind.

Väderstationen ids jag inte lägga ut men den visar nästan som igår förutom att det kom lite regn i morse, 3 mm rättare sagt.


Morgonbilderna ser i alla fall ut så här idag.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards