jans

Alla inlägg den 6 maj 2020

Av Jan Sandström - 6 maj 2020 21:15

...som mordbrännaren sa.

Men det går även framåt för mig.

Det behövs lite mer jobb på lekskrubbens dörr och så är det nog dags att börja med trappräcket.

Av Jan Sandström - 6 maj 2020 08:29

Onsdag den 6/5


Igår blev det lite jobb här, bytte eller rättare sagt monterade packningar i en kran.

Jag gissade på att det var två O-ringar som helt enkelt försvunnit. Men jag har inte testat om den blev tätare av jobbet.

Det är ju i vattenutkastet till duschen jag har och var så irriterad på att det läckte vatten ut runt nycken man skruvade på med.

Stäng och helt öppen var det tätt men inte medan man vred på eller stängde av.


Började flytta ut maskiner och plockade undan, sågade spillvirke till ved innan jag åkte in till stan för att handla.

Först BYGGmax där det blev tre hinkar målarfärg, två röda och en vit.

Träffade svågern P-G på vägen hem och hans orange folkapicup är inte lätt att missa, nästan som Eriks bil.

En kort pratstund innan jag kom hem via omvägar då dom nu börjat jobba med Timotejvägen på Västerslätt.

Vidare till IKEA där det blev en kökslucka och två överdrag till trädgårdsmöbler, dom är till mina byggsågar som nu får stå under carporten.

En sväng över till Stöcksjö men likt förbaskat glömde jag lämna spaden som jag lagt bak i bilen.

Bra minne men kort.  


Hem igen och hämta släpvagnen, tur att jag har två för det var punka på den andra men det har jag inte haft tid att ta itu med nu.

Upp till K-Rauta där det blev tre brädor planhyvlat virke.

Tankade när jag var på väg hem igen och där blev det kaffe när Inger kom från jobbet.


Vi beställde pizza och så åkte vi hit igen där vi åt innan jag gick ut till bygget.

Inger tog itu med gräsmattan och vertikalskar den.

Jag monterade sista köksluckan, en dörrbrons på ytterdörren, sedan blev det montering av sängen på loftet och till sist skruvade jag fast spalje till loftöppningen.


Sedan var det kväll och kaffe med en pizzabit och film från Netflix.

Det blev 

Parker (2013)

Sedan sängen och nästan +5 grader ute så öppet fönster och inatt har jag sovit gott.
Jag har faktiskt ingen aning om Gunnar sprungit ut mer än då han gick ut vid midnatt.

 

Vaknade och steg upp vid eller lite efter 7.

Frukost med en pizzabit och kaffe, älgar på TV och straxt ska jag gå ut och skönt att ha innejobb för det blåser ganska bra, eller det är dåligt med blåst.

Idag ska jag se om jag får till det här med trappräcket och så städa, plocka ihop verktyg och maskiner, brädor som står i hörn och kan vara "bra att ha".


+6.6°d i skuggan och blå himmel med moln på men det blåser.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-05-06 08:45:10

Temperatur: 8,8 °C
Lufttryck: 1018,3 hPa och Falling
Luftfuktighet: 26 %
Vindstyrka: 5,5 m/s från NW,
i byarna 8,8 m/s
Kyleffekt: 5,9 °C
Inne hos oss. Temp: 20,4 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 15,0 mm
Året: 162,6 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
10,0 °C
Klockan:
08:26
Temp - Max:
12,7 °C
Klockan:
11:48
Temp - Min:
5,5 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-2,0 °C
Klockan:
03:07
Lufttryck - Max:
1023,7 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Max:
1030,9 hPa
Klockan:
07:38
Lufttryck - Min:
1018,0 hPa
Klockan:
08:18
Lufttryck - Min:
1023,5 hPa
Klockan:
23:36


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:41
Sol upp: 03:56
Sol ned: 21:18
Skymning: 22:35
Dagsljus: 19:54 tim:min
Dag längd: 17:22 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 19:26
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 04:27


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här ser det ut.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards