jans

Alla inlägg den 8 maj 2020

Av Jan Sandström - 8 maj 2020 19:11

Idag plockade vi ihop det som fanns i sovrummet.
Skruvade ihop sängen, så gott det gick för det saknades en mutter och metalldel vilket tidigare ägaren ersatt med vinklar och skruvar.
Men dåligt gjort så det får jag åtgärda senare.
 


Nått sånt här blir det men nu står allt i stora rummet.
Jag avslutade jobbet med att lacka räcket ett varv till innan vi åkte hem till stan igen.

   


Här fanns det en extra katt inne men hon går det ingen nöd på.

 

Det är Anders lilla Lycka som ska vara här i helgen men jag tycker att det fattades några kakor i min burk jag fick i söndags.

Kan det ha varit någon med lågt blodsocker som tittat in.


Lycka har lekt då hon inte legat hos mig i soffan där jag läst ut boken jag höll på med under tiden älgarna sprungit på TV:n

Men snart tror jag det blir nån film på TV och popcorn, kanske.
Vi ses i morn.

Av Jan Sandström - 8 maj 2020 08:16

Fredag den 8/5


Ja då har jag varit här en vecka och tänk vad man blir dagavill.

I mitt huvud har jag haft lärdag halva veckan men veckans arbete har gett resultat.


Nu börjar jag se slutet på inomhusarbetet, bara nån vecka till och sedan tar arbetet utomhus vid.

Där är det en hel del kvar att göra.

Igår kväll skrev jag ett litet inlägg om dagens arbete. Det hittar du i den här länken.

Äntligen.

       

I korthet fick jag upp trappräcket och vi avslutade med att lacka innan vi gick in och såg på TV till middan.

En ny säsong av Badhotellet (vet inte om den här länken fungerar) började men jag satt med annat så jag hände inte riktigt med och sedan blev det inget jag riktigt fastnade i, satt mest med datorn.


Jag hade värk och det blev en småjobbig natt där jag vaknat flera gånger och svårt att somna om.

Men har sovit emellanåt så upp efter 7, duscha och frukost.


Idag ska vi fortsätta plocka ihop i sovrummet nere innan vi åker hem till stan igen och nu tar vi med Gunnar.

Jag får se när det blir mer jobb här men nu ska jag vila upp min kropp som gör ont.

Så det ska bli lite skönt att få återvända till civilisationen.


Snön har då tinat under veckan som gått.

 

Visserligen fick vi snö den morgonen men det fanns även snödrivor kvar som nu är borta, förutom i skuggiga lägen (se dagens bild längre ned).

Telefonledningen försvann också här i veckan vilket jag skrev och visade i ett tidigare inlägg, 

Vilka marodörer det finns.

Av Jan Sandström - Måndag 4 maj 20:19

Nu har vi +3.6° ute i skuggan men det är mest skugga idag då det är mulet.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-05-08 08:30:10

Temperatur: 6,4 °C
Lufttryck: 1019,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 25 %
Vindstyrka: 1,6 m/s från SSE,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: 5,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 15,0 mm
Året: 162,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,8 °C
Klockan:
08:08
Temp - Max:
13,2 °C
Klockan:
13:06
Temp - Min:
-2,4 °C
Klockan:
01:52
Temp - Min:
-0,9 °C
Klockan:
23:57
Lufttryck - Max:
1022,6 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Max:
1022,9 hPa
Klockan:
21:44
Lufttryck - Min:
1019,7 hPa
Klockan:
08:09
Lufttryck - Min:
1018,9 hPa
Klockan:
01:02


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:31
Sol upp: 03:49
Sol ned: 21:24
Skymning: 22:45
Dagsljus: 20:14 tim:min
Dag längd: 17:35 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 23:07
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 04:30


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och tacksamt nog blåser det inte så jäkligt idag. Men så här ser det ut

     


Det blir intressantare med den här bilden då vi börjar jobba utomhus.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards