jans

Direktlänk till inlägg 29 april 2021

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 29 april 2021 08:36

Torsdag den 29/4


Igår: Ja då tog jag en snabb sväng upp till Biltema där jag inhandlade batteri till hojen, min MC alltså och så blev det lite av varje med eldelar, kontakter och några små verktyg  till husvagnen.
Lite folk och allt gick fort så snabbt hem igen för lunch. Backade ut hojen från cykelboden då jag tänkte att det var dags att tvätta den efter vintern.

Men det visade sig att vintern inte alls var slut för när jag tog paus så mulnade det på och så kom det snö.


 
  Och det kom snö.


  

    

Så jag satte mig med kaffe och såg matinéfilmen, som handlade om glass.

Glasskampen (1984)

En småkul komedi.

Men filmen tog slut och det gjorde snövädret också och solen kom fram men det var kallt ute så jag och Gunnar stannade inne tills Inger kom hem.

Hon hade handlat mat på ICA och medan hon stod och pratade med någon granne över staketet så gjorde jag i ordning middan.

Till den såg vi senare om Mayarikets oupptäckta värld på SVTplay

Intressant och lärorikt.


Efter det blev först del tre av Grey.

Fifty Shades Freed (2018)

Men jag såg bara början då jag kom på att jag skulle kolla in Lisbeth Salander, eller Milleniums andra del.

Flickan som lekte med elden (2009)

Men då jag bara skulle kolla in lite och jämföra med boken jag håller på med så spolade jag en hel del.
I alla fall blev det kväll och jag gick isäng och inget öppet fönster.
Släckte boken vid midnatt och har sovit gott, varken upp och kissa eller släppa ut Gunnar och i morse före 6 så låg han och sov under täcket hos Inger.
Båda snarkade högt men då jag kom på att jag skulle ta en bild så startade Ingers klockradio. Så det blev inget fint foto på dem här.

  

Dusch, frukost och tidningsbläddrande på nätet.

Men idag ska det väl ändå vara fint väder, himlen är då blå, men jag såg ju vad som hände igår.  

Jag funderar på vad jag ska göra om jag ska göra något idag.


+4,8° utanför fönstret och solen skiner men det blåser lite.
Fick just mess från Peter som frågade om jag är hemma, ja då blir det däckbyte på hans bil igen, tillbaka till framtiden. Sommardäck på alltså. Då for den här dagen.   


Men jag kanske hinner med nån promenad också.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-04-29 09:00:19

Temperatur: 7,1 °C
Lufttryck: 1001,8 hPa och Rising
Luftfuktighet: 24 %
Vindstyrka: 2,5 m/s från NNE,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: 5,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 1,5 mm
Månaden: 18,9 mm
Året: 47,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
7,6 °C
Klockan:
08:54
Temp - Max:
9,7 °C
Klockan:
10:30
Temp - Min:
-3,6 °C
Klockan:
03:22
Temp - Min:
-2,6 °C
Klockan:
04:47
Lufttryck - Max:
1002,3 hPa
Klockan:
01:23
Lufttryck - Max:
1003,5 hPa
Klockan:
15:17
Lufttryck - Min:
1001,4 hPa
Klockan:
05:01
Lufttryck - Min:
1001,2 hPa
Klockan:
05:18


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:15
Sol upp: 04:20
Sol ned: 20:55
Skymning: 22:01
Dagsljus: 18:46 tim:min
Dag längd: 16:35 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 04:45


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


OCH...

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 14 maj 08:11

Tisdag den 14/5   Igår flyttade jag på grejor, bytte klinga på byggsågen och delade på tre st. 3 meter långa 2"x2" eller 45x45 som de nu heter. Då fick jag ribbor som jag sedan fräste kapsidornas kanter lite runda och d ska tas till Vindeln för...

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Av Jan Sandström - Lördag 11 maj 09:33

Lördag den 11/5   Nu har jag då rättat till några fel jag tidigare skrev. Igår så åkte vi snabbt in till Vindeln och först till Autoexperten eller Centrumrep i Vindeln. Egentligen stängt igår men jag fick komma in och prata, vi kom fram till ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards