jans

Alla inlägg den 21 april 2021

Av Jan Sandström - 21 april 2021 07:47

Onsdag den 21/4


Igår hade jag ont i Ischias men det går upp och ned, ibland känns det riktigt bra ibland hända ut i foten.

Erik dök upp och skiftade däcket så nu har jag 4 sommarskor på bilen, hoppas bara att lagningen håller.


Sedan blev det en liten promenad över till MM som ligger här på Västerslätt och jag tittade även in till Swedol där jag köpte några låssprintar (men dom passade inte heller på snöslungan).

 

Jag fick både tag på det jag skulle köpa.
Deodorant fanns och så blev det några andra småsaker.
Gick hem och gjorde kaffe som jag satt ute hos Gunnar och drack. Hackade väl lite i den snö som är kvar men nu får den försvinna utan min hjälp. Jag tror "Gumman Tö" klarar av det själv.

Fast fasen vet vad som kommer imorgon och fredag.
Kunde vi inte ha fått ha en dag som de senaste på fredag och fått vara utomhus, men än kan vi inte styra helt över väder och vind.

Jag gjorde även en beställning från Cellbes så nu har jag två paket som ska komma, tids nog dyker dem nog upp.

Det blev raklång på soffan och ljudboken i lurarna innan Inger kom hem och åkte till Vännäsby men jag stannade hemma.
Behövdes inte där och lika skönt det att inte behöva sitta i bilen, fast vämen i sätet är ganska skön också.

Jag värmde lite rester till middag och så såg jag på film, två st. hann jag avverka under kvällen.

En oväntad passion (2013)

och sedan 

Ursäkta att jag finns! (2014Scusate se esisto! (original title)

En riktigt bra film.


Inger kom hem och något mer orkade jag inte se utan koll av datorn innan jag släckte och gick isäng med min ljudbok och smärtstillande.

Tänk att jag har fått sova bra, ja förutom de två tre gånger Gunnar pockat på uppmärksamhet och velat gå ut vilket han fick.


Vaknade 7 och inte ont i benet och Gunnar låg utmed mig   

Sedan satte jag fötterna på golvet           Ja du kanske förstår.

Jag var inte fri eländet utan jag kunde knappt ta mig till toa men smorde först med Diklofenak (Voltarenersättning) och så en stor Alvedon.

Men jag lyckades tvätta mig och det blev bara rakapparaten för jag väntar med dusch tills det släpper.

Vilket det faktiskt gjort just nu när jag sitter här på en köksstol och benen i kors. Tids nog ska det väl ge med sig.


Så idag ska jag ta det lika försiktigt som igår med värme, vila, promenad, stretching o.s.v

Det är inte lika fint väder nu utan en grå himmel, sydlig svag/måttlig vind och ibland skiner solen.

+6,7° har det stigit till så jag ska ta vara på dagen för sedan kommer sämre väder.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-04-21 08:30:09

Temperatur: 6,9 °C
Lufttryck: 993,2 hPa och Falling
Luftfuktighet: 58 %
Vindstyrka: 1,5 m/s från SSW,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: 6,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,9 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 16,5 mm
Året: 44,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
6,9 °C
Klockan:
08:29
Temp - Max:
14,1 °C
Klockan:
16:41
Temp - Min:
-3,2 °C
Klockan:
04:40
Temp - Min:
-3,6 °C
Klockan:
04:21
Lufttryck - Max:
999,5 hPa
Klockan:
00:06
Lufttryck - Max:
1014,8 hPa
Klockan:
00:15
Lufttryck - Min:
993,2 hPa
Klockan:
08:17
Lufttryck - Min:
999,4 hPa
Klockan:
23:51


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:49
Sol upp: 04:48
Sol ned: 20:30
Skymning: 21:29
Dagsljus: 17:40 tim:min
Dag längd: 15:42 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 10:40
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 05:02


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här såg det ut lite tidigare i morse innan vimpeln började röra på sig.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards