jans

Alla inlägg den 26 april 2021

Av Jan Sandström - 26 april 2021 13:04

Hann jag ligga på soffan, värmedynan blev inte ens varm.

Mitt paket kom alltså.

Av Jan Sandström - 26 april 2021 12:56

...krama barnbarnen.
Jag har varit och fått en spruta med vaccin, nästa i början av juli.

Är det inte så det stått i tidningarna när dom frågat någon som varit och vaccinerat sig.


Fast jag vet att det är att leva som tidigare, hålla avstånd och vara försiktig.
Men jag tror jag redan fått biverkning av mitt vaccin från AstraZenica. Det står ledvärk och det har jag ju.

Jag har suttit ute och ätit lunch och druckit kaffe så nu blir det ryggläge på soffan en stund tills paketet kommer.


Av Jan Sandström - 26 april 2021 07:32

Måndag den 26/4


Veckans mätvärden blev 

5,5 mmol och vikten 82,8 kg
Måndag, den 26 april⋅06:25
 
Igår: Då blev det en liten promenad då jag gick och lade ett brev på lådan, alltså man måste ut och gå iväg för att stoppa ett papper som ligger i ett igenklistrat kuvert i en gul plåtlåda. Det funkar inte att bara klicka på [Sänd]   Nu har jag lärt de yngre något nytt.
Det var lappen för att förnya körkortet och sedan gick jag via ICA hem igen, behövde ju C.vitamin brustabletter.
 
 
Väl hemma tog jag ned vimpeln och lossade knutarna som bildats längst ut och i hörlurarna är det nu en ny ljudbok.
 
 
Lunch och så skulle jag installera Works på nån dator men gick bet på det, antingen går det inte för att det inte kan på en 64-bitars maskin eller så för att det inte kan uppdatera till Explorer 6.0 vilket ska vara det senaste, jag vet inte vad det är idag? 11, 15 eller nått sådant.
Hittade i alla fall guldkorn i CD-boxen.
 
Guld värt en gång i tiden men inte idag då det finns mer på nätet och i mobilen.
 
Värmde det sista på pajen och sallad till. Såg film från Netflix.
Ingen bra film och jag somnade nog under den men handlar om knarkare och elände.
Så det blev en bra film som jag har sett tidigare.
Les vacances de Monsieur Hulot (original title) eller

Semestersabotören (1953) som den heter på svenska

Tid över så det blev ännu en film från mitt eget arkiv.
De här filmerna fick fel reklam, eller rätt om man ser på uppmärksamheten då det då handlade om BDSM-sex och liknande.
Men ser man alla tre eller läser böckerna så är sexet bara en bisak i hela berättelsen som handlar om hans uppväxt efter att ha misst sin knarkande mor då han var 4 år och sedan...
Tills han träffade Ana.
 
När filmen var slut kom Inger hem och lite senare blev det sängen där jag lyssnade en stund på boken.
Sedan sov jag gott hela natten.
 
Upp ganska tidigt, det skär och stramat i ändan, ischiasen vill inte ge med sig men är ändå mycket bättre för jag kan ju röra på mig och röra måste jag.
Idag måste jag gå till Nolia och få min vaccinspruta mot viruset.
Men jag tror inte mitt paket hinner komma till dess så det kan bli en sväng till i eftermiddag eller så får det ligga till imorgon.
Fullt upp idag alltså, som alla dagar är då man är pensionär.
Dags att kolla över månadens räkningar också.
 
+2,1° och nordlig vind så det blir till att klä på mig men det ska bli sol idag så det kan bli eftermiddaskaffe ute på söderaltanen.
Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-04-26 08:00:12
Temperatur: 1,9 °C
Lufttryck: 1008,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 32 %
Vindstyrka: 3,7 m/s från NNE,
i byarna 5,1 m/s
Kyleffekt: -1,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 31 %

Nederbörd.
Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 16,5 mm
Året: 44,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,5 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
6,6 °C
Klockan:
15:25
Temp - Min:
1,0 °C
Klockan:
05:07
Temp - Min:
-0,9 °C
Klockan:
04:59
Lufttryck - Max:
1008,4 hPa
Klockan:
00:08
Lufttryck - Max:
1009,0 hPa
Klockan:
13:02
Lufttryck - Min:
1007,8 hPa
Klockan:
01:26
Lufttryck - Min:
1006,5 hPa
Klockan:
00:01

Dagens sol och måntider.
Gryning: 03:28
Sol upp: 04:30
Sol ned: 20:46
Skymning: 21:49
Dagsljus: 18:21 tim:min
Dag längd: 16:16 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 19:33
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 04:58

Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.
 
Och så här ser eller såg det ut tidigare i morse.
            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards