jans

Alla inlägg under juni 2013

Av Jan Sandström - 13 juni 2013 13:14

Jo nu väntar jag bara på att Inger kommer från jobbet så att vi kan åka till stugan.

Vi får passa på så länge vi har djurvakt här hemma, Maria och Mona får ta hand om de små.


Jag har suttit ute och borrat i sten, 12 st. till färdigborrade men det tar sin tid och jag stressar inte.

Vill ju inte göra in händerna alldeles men det går frammåt, vet inte hur många jag har klara men i Ingers balja har det då blivit färre.

Tänkte att sedan får vi väga dem så att fyra stenar väger ungefär lika mycket, kanske även sortera efter utseendet.

Av Jan Sandström - 13 juni 2013 10:57

Sickans planer fungerade, ja de fungerade si och så men var geniala.

Min planering funkade inte alls.

Packat och klart skulle bara dra på MC-kläderna när telefonen ringde och över en usel linje bad Erik om hjälp.

Naturligtvis ställer en far upp med att hämta han, köra till Biltema och köpta ett nytt moppebatteri och så hem igen.

Men jag fick i alla fall in på Apoteket så att jag fick min medicin.

Nu skiter jag i hojen, inte bokstavligen utan jag inväntar Inger som slutar ett (13:00)


Ska göra kaffe och se om jag hade hemma multislipen så kan jag måhända börja kapa ytterpanelen inför fönsterbytet.

Vissa långa brädor på sidorna måste kapas då de går ned innanför altangolven.


Men solen skiner, ännu och det är 18,8° i skuggan så det blir först kaffe ute på altan.

Av Jan Sandström - 13 juni 2013 08:40

Det är frågan.

Ska jag packa och dra på hojen till stugan eller vänta till i eftermiddag när Inger slutar och ta bilen upp.

Jag tjänar några timmar på att åka upp i förväg och vad jag jag då göra med dessa timmar?


Skapligt varmt ute, 16° och svag ostlig vind.

 


Och kattskrället kom in med en fångad fågel tidigt i morse.

Jag slängde ut både han och den döda fågeln men såg inte vad det var för sort.

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 18:34

Se på tusan, jag har en kamera som fungerar på min lilla knähund, trodde inte den va installerad  

Så här ser i alla fall jag ut just nu, i stort behov av en dusch men jag är trött och vet inte om jag ids, just nu.

Funderar starkt på att ta hojen och åka till stugan, det lockar mer så får de andra klara sig här hemma bässt de kan och det kan de säkert bättre än om jag skulle vara hemma.

I så fall måste jag prata med Anders som tänkte komma förbi och greja med tackräcket och takboxen i kväll eller morgon.


Men det hinner inte mer än sluta regna så är grannarna på gång med sina gräsklippare.

Så skönt att jag fick min spruta till slut, eljest hade det bara varit att gå in igen. 

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 17:26

Nu har lillstintan Mona, hon som ritar bilderna tagit studenten men Maria berättade att de har känt varandra i 17 år.

Inte undra på att hon är som en dotter i familjen.


  Grattis Mona   

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 17:19

Nu har solen tittat fram och himlen är i stort sett blå, "varmt" har det också blivit, 12,6° i skuggan.

 

Jag har just ätit min matlåda med lax och någon romsås, riktigt gott.

Sitter också ute och borrar i sten, mer om det framöver.

Vill ju inte mista patentet   

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 12:30

Det regnar men solen skiner.

Av Jan Sandström - 12 juni 2013 11:52

OCH jag har gjort i ordning en tallrik fil för att sitta ute och äta.   


Men jag tycker synd om de som tar studenten idag, alla fina flickor i tunna sommarklänningar och högklackat.

Fast högklackat (med platå då) kan vara bekvämt när det regnar som det gör nu.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards