jans

Alla inlägg under augusti 2014

Av Jan Sandström - 18 augusti 2014 20:37

Alla vet ju att katten kan det där med att sova där den blir trött och hur den ligger spelar mindre roll.

Jag har plockat ihop ett antal bilder jag tagit av vår Gunnar och andra katter som sover eller just har vaknat.

Det finns många fler bilder men jag nöjer mig med att lägga ut de här 36 bilderna.

 

Busan, grannens katt en gång.

 

 

 

 

 

 

Väninnan Marias katt Ginso eller hur det stavas. 

 

 

 


 

OJ en kaja bland katterna men Kajsa kunde även hon det där med att slappna av totalt utan att ramla av pinnen.


 

 

 

 

Mirabell

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Nyfotat Gunnar.

 

Gunnar alldeles nyss på mina ben ute i solen.

 

En gång i tiden tidigare grannens katt Tobias.


Man kanske skulle bli katt i nästa liv.

Av Jan Sandström - 18 augusti 2014 20:14

En amerikansk turist hade nyligen varit i Kina, där han levt väldigt promiskuöst, utan att använda kondom. Då han varit hemma i USA i en vecka, vaknar han en morgon med gröna och lila fläckar över hela sin penis. Förskräckt går han genast till sin läkare. Läkaren, som aldrig sett något liknande förut, tar flera prover och instruerar mannen att återkomma efter ett par dagar för provresultaten. Då mannen ett par dagar senare återvänder, säger läkaren: 'Jag har tyvärr dåliga nyheter. Du lider av Mongolisk VD, det är en väldigt ovanlig sjukdom som är nästan helt okänd här.'
Mannen ser lite perplex ut, och säger: 'Jamen, ge mig en spruta eller nåt, och gör mig frisk.'
Läkaren svarar 'Jag är ledsen, men det finns inget känt botemedel. Vi blir tvungna att amputera din penis.'
Mannen skriker skräckslaget 'Absolut inte! Jag vill ha ett utlåtande från en annan läkare!'
Läkaren svarar 'Det kan få om du vill, men en operation är ditt enda val.'
Nästa dag uppsöker mannen en kinesisk läkare, övertygad om att denna vet mer om sjukdomen. Den kinesiska läkaren undersöker hans penis, och säger därefter 'Ah, ja. Mongolian VD. Väldigt ovanlig sukdom'.
Mannen svarar läkaren 'Ja, ja, det vet jag redan, men vad kan vi göra? Min amerikanske läkare vill amputera min penis.'
Den kinesiska läkaren skakar på huvudet och skrattar: 'Dumma amelikanska doktol, vill alltid opelela. Tjäna mel pengal så. Behövel inte opelela!'
'Tack gode Gud!' svarar mannen.
'Ja', sade den kinesiska läkaren, 'Du inte oloa dig. Vänta någla veckol. Penis lamla av själv.  

Av Jan Sandström - 18 augusti 2014 18:40

Mitt jobb att hålla upp dörren.

Av Jan Sandström - 18 augusti 2014 17:28

Upptäckte att något rörde sig i burlådan jag ställt ut.

       

En liten talgoxe, tycker det ser ut som en liten sådan och den sökte och hittade frön bland spånet i lådan.

Men kul när den stack upp huvudet och kollade läget.

Den blev faktiskt inte skrämd när jag försiktigt öppnade altandörren så det slutade med att jag gick ut och tömde restfrön från parakiterna så den fick något mer att äta och den har suttit och kökat lite av och till i eftermiddag.


BTW så kanske jag fått igång väderdatorn med en tredje nätdel och ordentlig renblåsning av kylsystemet.

Den har i alla fall gått så länge att den hunnit uppdatera webbsidan.

http://sandstrom.vasterslatt.se/vallmo15-weather.html
 

Av Jan Sandström - 18 augusti 2014 16:16

 


Jag satsar stort på att det är Maria som varit framme den här gången.   

Av Jan Sandström - 18 augusti 2014 15:59

  Väderdatorn verkar ha gjort sitt.

Den gamla laptopen som snurrat på uppe på hyllan har fått för sig att inte vilja leverera väderdata mer.

 

Så nu måste jag kolla om det är datorn eller nätdelen, tror på datorn för jag har provat två nätdelar.

Av Jan Sandström - 18 augusti 2014 13:43

...år 2007 när vi fick hem Gunnar, eller om det nu var han som skaffade oss.

Vi hade även en ny kanin och när de första gången träffade varandra blev det lite si och så med modet hos jägaren.

Kika på bilderna så ser ni själva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nu är de om inte goda vänner så inte fiender, de bryr sig inte så mycket om varandra.

Av Jan Sandström - 18 augusti 2014 11:12

Jag missade ändå det värsta nedfallet   


 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards