jans

Alla inlägg den 7 juli 2021

Av Jan Sandström - 7 juli 2021 21:23

Har sett den XX antal gånger och lika bra varje gång.

Jag pratar om Diktatorn av och med Charlie Chaplin som finns på SVTplay

Charlie är suverän i sitt tal som diktator Hynkel



Av Jan Sandström - 7 juli 2021 09:26

Genom Messenger tipsades jag av en bekant som sades ha fått 160 000:-  Jag skulle kontakta nedanstående på Facebook
och det gjorde jag för att se vad det var för lurt med det hela.
 
 
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Svarar vanligen inom några timmar
Icke-statlig organisation (NGO)
 
 
08:36
 
Du har skickat Idag kl. 08:36
Har blivit tipsad om dig och ska fråga om mitt namn finns på en lista över bidragsberättigade.
 
 
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult har skickat Idag kl. 08:38
Hej vad heter du Hur kom du på min privata facebook-sida?
 
 
 
 
Du har skickat Idag kl. 08:40
Jan Sandström och det var NN som tipsade mig om dig. Men går även under namnet MM.
 
 
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult har skickat Idag kl. 08:42
Okej. Hon var en av våra bidragsmottagare som vann 160 000 kr förra veckan tisdag ... Vill du ansöka?
 
 
 
 
Du har skickat Idag kl. 08:43
Ska fundera, låter lite för otroligt.
 
 
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult har skickat Idag kl. 08:46
om du vill ansöka kan vi börja med att kontrollera om ditt namn finns i listan. din vän borde ha berättat om detta. detta är helt säkert.
 
 
 
 
Du har skickat Idag kl. 08:47
Ja hon trodde att det skulle vara med.
 
 
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult har skickat Idag kl. 08:49
Ok, jag kan hjälpa dig att få bidraget så snart du är redo att ansöka ... Ge mig ditt fullständiga namn och din adress för att kontrollera om du är berättigad att få detta bidrag?
 
 
 
 
 
 
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult har skickat Idag kl. 08:54
Snälla, vänta, låt mig kolla vår databas om ditt namn och din adress är berättigade att få bidragspengarna okej?
 
 
 
 
Du har skickat Idag kl. 08:54
 
 
 
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult har skickat Idag kl. 09:06
Grattis till dina vinster när vårt verifieringslag varnar om att din dataverifieringsprocess lyckades, den federala hemsjukvården och familjesupport av gratis kontantbidrag som alla europeiska skattebetalande medborgare har rätt till och bör utnyttja. Dessa gratis pengar kan användas för nästan vad du än kan föreställa dig. Just nu godkänns människor för stora summor pengar för att starta ett företag, betala för sin utbildning, medicinska räkningar och till och med för att köpa ett hus .... De pengar som den federala regeringen ger är inte ett lån, det är ett penningbidrag som ger den federala regeringen för att hjälpa européen Du betalar skatt; det här är din tur för en kickback. Det spelar ingen roll om du har skuld eller har en dålig kreditvärdighet. du kan fortfarande kvalificera dig. Bidragsprogram är inte lån, och oavsett hur mycket gratis statliga pengar du får kommer du aldrig att behöva betala tillbaka dem. Det finns absolut ingen gräns för antalet bidrag du kan ansöka om. Sanningen är att många människor inte ens är medvetna om att det finns statliga bidrag.
 
 
 
 
09:21
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult har skickat Idag kl. 09:21
Du kan ansöka om bidragets pengar.
 
 
 
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult
Ann-Marie Ljunggren Grant-konsult har skickat Idag kl. 09:22
Man kvinna ........... Ålder..... Månadsinkomst Gift / singel ..... Text eller telefonnummer ....... E-post........ Närmast anhörig....... Foto av ditt ID .... Vill du ha kontanter eller checkar? Kolla området Grant du är intresserad av nedan: *Covid19 * Affärsfinansiering * Fastigheter: investeringar / affärer * Gemenskapsfinansiering * Finansiering av utbildning / undervisning * Fastighetsmäklare hemköp / första gången husköpare *Personlig assistans * Personlig hjälp: Hemreparationer
 
 
 
 
Nu blir det inget mer från mig.
Har dessutom kontaktat "han som tipsade mig" om det fantastiska på annan säker kanal och det förnekas om det hela.
Så det är bra att vara skeptisk för låter det för bra för att vara sant så är det nog det.
Jag undrar vem det är på fotot?

Dags att gå in och blockera lite innan jag åker och handlar m.m

Av Jan Sandström - 7 juli 2021 07:41

Onsdag den 7/7


Grattis på födelsedagen till Elisabeth K. som bor nere i Stockholm.


Igår var det tisdag och efter en varm förmiddag och besök av Anders och Atho gick jag iväg till Noliahallarna för att få andra vaccinsprutan.

Anders fick sin tidigt på morgonen och jag halv två.

Varmt och svettigt men tacksamt nog ingen kö utanför, eller det var kö men det gick fort att komma in.

Däremot en hel del väntetid inomhus men till slut satt ett plåster på armen och en väntetid till.

Men ingen fara för jag satt ju bara där med ljudboken i lurarna.

 


Väl hemma tog jag bilen och åkte till Marieberg och skötte om Peters katter och Otis var bara SÅ kelsjuk.

Gjorde kaffe och en smörgås som jag satt ute på balkongen med och Otis var med mig en stund innan han gick in igen.

Det var för varmt där ute.


Hem igen och så kaffe förstås och utomhus med korsord. Men det blev baksidan i skugga där det var lite skönare.

Till middag blev det bara havrehjärtan och lite keso till Yoghurt och filmjölk.


Fick reda på att brorsan byter bil, han är då ombytlig för det är visst bara 19 år som han haft sin Volvo.

Fördrev kvällen på ingenting och så kom Inger hem och vi satt ute ett tag innan hon gick "isoffa", hon låg ute på altansoffan men jag låg inne och korsdrag i huset.

Anders fick lite problem med insulinet efter vaccinsprutan så jag får se hur han mår nu på morgonen.


Jag har sovit gott och vid 6 var jag uppe. Öppnade fönster och dörrar på huset för att vädra ut värmen för det är svalare idag.

En skön dusch och bara 19,5° utanför fönstret och gråmulen himmel med en sydlig vind som nästan känns kall.

(Anders mår i alla fall bra och är på benen)


Idag kattillsyn och så kanske jag åker och handlar lite på Clas Ohlson, ska ha rostfria vagnsbultar till fästen på badtunnans lock, det har varit slutsålt med sådant en tid men nu finns det tydligen i butik igen.

Sen kanske det blir ett besök med kaffe hos Anders när jag ändå är där ute.

Tvätta och städa bilen borde jag också göra nu när det inte är så hiskeligt varmt.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2021-07-07 08:00:14

Temperatur: 19,6 °C
Lufttryck: 999,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 93 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från SSW,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: 19,6 °C
Inne hos oss. Temp: 23,9 °C Fukt: 65 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 156,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
20,9 °C
Klockan:
00:41
Temp - Max:
29,4 °C
Klockan:
13:22
Temp - Min:
19,6 °C
Klockan:
07:22
Temp - Min:
16,8 °C
Klockan:
00:54
Lufttryck - Max:
999,2 hPa
Klockan:
07:43
Lufttryck - Max:
1001,3 hPa
Klockan:
00:56
Lufttryck - Min:
997,9 hPa
Klockan:
04:46
Lufttryck - Min:
997,6 hPa
Klockan:
17:43


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:36
Sol ned: 22:50
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:14 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 18s less daylight tomorrow
Måne upp: 00:49
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 20:42


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här ser det ut.

   


Det blir nog inte den här bilden ett tag, ska flytta kameran och kolla inne i husvagnen nu när jag startat kylskåpet.

Har fått stänga tempgivaren då den krockade med annan här i huset men har en annan jag ska övervaka.

         

Av Jan Sandström - 7 juli 2021 06:22

Jag blev lite konfunderad till att börja med

-10.6°C
2021-07-07 06:12
Men så kom jag på det, Kylskåpet verkar fungera, alltså det i husvagnen   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards