jans

Alla inlägg den 20 augusti 2021

Av Jan Sandström - 20 augusti 2021 15:23

Med de planerna på att göra något ute på carporten.

 

Tur att sågarna står under tak.

Av Jan Sandström - 20 augusti 2021 14:52

Fredag den 20/8


För hiskerligt många år sedan, känns det som fick jag ta emot Anders hemma på toaletten.

Han föddes ganska fort kan jag säga och efter att ha bistått ambulanspersonalen så kördes mor och son till förlossningen.

Storebror Tomas fick gå en trappa upp till Marie och jag åkte bil till den nyfödda.


Anders på födelsedagen.


Men igår i korthet, jag och Inger åkte och köpte virke på Byggmax, jag påtade på med lite av varje men det envisades med att regna titt som tätt, oftast tätt.


Sedan åkte vi med brädor, katter och allt upp till stugan.

Regn på vägen dit men uppehåll här.


Jag började med att försöka få ordning på nätverket men fick nästan härdsmälta och kortslutning, i min egen hjärna då.

Men med Erik på mobilnätet så fick jag lite vägledning.

Jag tror ändå att routern fick nån knäpp när åskan rasade här och slog ut el och fibernätet.

Erik ska ändå kika på den vid tillfälle innan jag införskaffar en ny, eller kanske byter ut båda två jag har här.


Middag och efter att ha lyckas se ett avsnitt på Katla så blev det bad i tunnan, lagom varmt och skönt vatten och stjärnklart.

Jag såg direkt två satelliter kila där uppe och sedan 3 och 4, Inger såg den sista och så ett vackert stjärnfall innan vi såg min femte.

Jag gick senare in och Inger såg även 5 st. satelliter.


Efter midnatt kom jag isäng och med Lycka och jag sov hela natten utan att behöva upp på toa.  


Lite kallt i morse men ändå frukost ute innan jag gick och jobbade.

Bloggplatsen låg nere hela förmiddan, tror jag men jag gjorde annat.


Så här var morgonbilderna jag sparade för mitt inlägg.

          


Jag har mejlat Fahlgrens i Vindeln om att köpa ett eller två lass grus och det ska dom nu fixa.


Själv gick jag och snickrade väggen på husvagnsporten.

   


Inger har lovat en god middag åt mig, själv ska hon äta rabarberpaj av någon anledning.

 

Det finns mycket svamp av allehanda arter ute i skogen.


Nä det blir lax m.m till middag och senare i kväll blir det nog mer bad i tunnan.

hoppas bara att vädret slår om och att det blir klart med stjärnor. Det är så mysigt speciellt när vi släcker ned all belysning här så det blir kolsvart.


Nu har det regnat lite och runt omkring är det ostadigt och lurt.

   

Nu blir det i alla fall mer jobb, kan liksom inte smita undan allt för länge.



 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards