jans

Alla inlägg den 24 december 2015

Av Jan Sandström - 24 december 2015 23:44

Det har blivit varmare ute och det är halt.
Nu har vi +5 grader och jag är så trött men det värker i alla leder i min kropp. Tror jag men det känns som så.

Tala om skridskobana på vägen och jag var tvungen ut och grusa framför huset.

Nu vill jag bara sova men kan bara inte slappna av tillräckligt.

Av Jan Sandström - 24 december 2015 21:37

Men det har varit en skön och rolig dag.

Först fika hemma hos Erik med hela familjen, nästan, Inger, Anders och Maria saknades.


Men här hemma var det bara Anders som var riktigt frånvarande.


Maria var med nästan hela kvällen, ja hon pratar fortfarande med Eri inne i rummet.

 

Hon hade köpt två dräckter till katten Tristan.

Lite svårt att ta på han tröjan men han stretade inte emot.

 

Sedan var det han som bestämde, Supercat höll uppsikt så att vi skötte oss.

 


Emil fick åka hem och jag är nästan avundsjuk på han som har det bekvämt och jag behöver väl inte säga vem som fick mesta klapparna.

 

Av Jan Sandström - 24 december 2015 19:46

Hos oss och i Kanada.

Men Erik kom inte med på bild

Av Jan Sandström - 24 december 2015 11:40

Men Emil tar all uppmärksamhet.

Först mat

Sedan prat.

Av Jan Sandström - 24 december 2015 09:26

Rea, förkortningen av realisation har ju av de flesta avvärer ersats av Sale, vad det nu står för men många företag har börjat skriva REA igen har jag sett.

Till glädje för vi svenskar.


Men än så länge skriver man God Jul och inte det amerikanska namnet och det är jag väldigt tacksam för.

Fast det är nog bara en tidsfråga innan man börja skriva x-mas och liknande, den dagen slutar jag fira jul.


Jag har faktiskt mejlat och tackar en del företag som skrivr REA i sina annonser och reklammejl.


God jul till er, än en gång och nu har Tomas vaknat, mina naglar är nylackade och jag har "fått" mer kaffe.

  Ska bara snygga till i kanterna när det torkat ordentligt

5 lager blev det   

Av Jan Sandström - 24 december 2015 09:06

...Maria där borta i Kanada.

Om det inte hunnit fram dår du en förhandstitt här.

 

Av Jan Sandström - 24 december 2015 08:20

24:e December

 


15 cm. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag bröt av snöskyffeln.

 

Tror jag fick en hjärtattack.

 

Om jag får tag på den djäkeln som kör snöplogen ska jag dra honom i hans kulor genom snön.

 

Jag vet att han gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag har skottat färdigt sedan kommer han längs gatan i 100 km i timmen och plogar igen det jag nyss skottat!

 

Frugan vill att vi ska sjunga julsånger i kväll när vi öppnar julklapparna men jag är för upptagen med att kolla efter snöplogen.

Av Jan Sandström - 24 december 2015 08:13

God Jul till alla er läsare av min blogg och alla er andra.


Några bilder jag haft här tidigare under advent.


Glöm inte kolla mina webbsidor.

Familjens http://sandstrom.vasterslatt.se/ och min egen speciella http://janecd.vasterslatt.se/

               

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards