jans

Alla inlägg den 27 december 2015

Av Jan Sandström - 27 december 2015 22:22

De här dagarna lär ni få se mer av de här bilderna för jag är verkligen emot detta otyg som hör medeltiden till.

       

Av Jan Sandström - 27 december 2015 16:45

Fick tillbaks min webkamera jag strulade på med tidigare.

Hade gett den till Hans-Göran men han lämnade igen den.


Kollade och såg att jag har en WPS-knapp på min router och tänkte att då kan jag sätta in kameran här och se katterna och om de sover eller klättrar i granen.

Men inte fan gick det, har strulat på ett bra tag nu men det funkar bara inte.

 


Får säga som Loffe i Göta Kanal, "jag ska inte hålla på med sånt där skit, jag ska snickra ekor" fast han sa väl vi.

Jag ska inte hålla på med teknik för det bara jävlas för mig.

Och ont i de förb....ade händerna har jag fått.


Nu tappade jag all lust till allt, inte ens kul att se på TV.

Av Jan Sandström - 27 december 2015 11:48

Det var roligare förr i tiden.

(Ska se om det här fungerar med att bädda in ett filmklipp)

<div id="fb-root"></div><script>(function(d, s, id) {  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];  if (d.getElementById(id)) return;  js = d.createElement(s); js.id = id;  js.src = "//connect.facebook.net/sv_SE/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3";  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script><div class="fb-video" data-allowfullscreen="1" data-href="/markdalton17/videos/vb.634313819/10150713266878820/?type=3"><div class="fb-xfbml-parse-ignore"><blockquote cite="https://www.facebook.com/markdalton17/videos/10150713266878820/"><a href="https://www.facebook.com/markdalton17/videos/10150713266878820/"></a><p></p>Posted by <a href="https://www.facebook.com/markdalton17">Mark Dalton</a> on den 9 april 2012</blockquote></div></div>

Det är hopklipp från Buster Keaton - Our Hospitality 1923 (Full Movie) - YouTube där hela filmen finns.


här hittade jag något som liknar det översta jag delade, försökte dela från Facebook.


Av Jan Sandström - 27 december 2015 10:13

Söndag den 27/12


Igår, jag kommer inte ihåg allt ibland. Vad gjorde jag egentligen?!


vaknade gjorde jag nog, tror jag. Erik kom förbi och tänk när han provade startade moppen utan problem och gick hur bra som helst men då den stannade var det nära noll och regnruskväder så min tanke är att han fick en ispropp som lossnade och täppte till när han körde i det där guppet, sedan har den tinat här inne i värmen.

Men han fick laga bakbromsen som kärvat.

Kontentan är att han köpte bilen helt i onödan.


Jag gick och lade mig på soffan med filten över benen och Gunnar på min mage, där låg jag och hade det så varmt och skönt.

Inger gick ut på en promenad och höll på att frysa ihjäl i kallblåsten.

Vem var smartast den här gången?


Sedan åkte vi till Hans-Göran och Ia i Varmvattnet där de bjöd på lite gott och jättegod lutfisk, efterrätten var ännu godare och en stor mugg kaffe.

 

Sedan blev det bildvisning från en semesterresa i somras som gått via Norge.

Gissa om jag blev sugen på en tur över dit till det härliga landet i väster.

Här en apparat som gjorde fiolsträngar om jag kommer ihåg rätt.

 

Nu för tiden plockar man inte fram duk och projektor som förr utan man har med sig ett litet USB-minne som stoppas in i TV:n


Jag hade börjat få mer värk och ville hem för att släppa ut Gunnar som säkert var övervänt och ville kissa.

Till nöds har han gått på innetoan då det varit -35° ute men då var hans toalett hans egen, nu används de av de andra så jag vet inte om han vill dela toa med dem.


Hur som helst kom vi hem men jag känner att mörkerkörning inte är något jag gillar, måste fä bättre lyse på bilen men värst är ändå mötande idioter som kör med dimljus och allt tänt.


Väl hemma mötte katterna oss i dörren och Gunnar smet snabbt ut i kylan, han var säket ordentligt kissnödig då han legat inne hela dagen och kvällen.

Sedan blev det ut och in innan han lade sig till ro för natten liksom de andra två.

Jag satt en stund med datorn och försökte se lite TV men inget jag fastnade för.


Gick isäng tidigt och lyssnade på ljudboken en stund men hade ont och var trött så jag släckte före 23.

Somnade men vaknade med värk och sedan fick jag tillbringa halva natten på toaletten med händerna i tvättstället med varmt/hett vatten. När de var varma gick jag till sängen och smorde med Voltaren men den hjälpte inte, det blev inte troligt utan blev på tok för mycket men vad gör man. Även knäna värkte men dessa var svårare att ha i tvättstället..


Somnade ändå och vaknade oväntat i morse, trodde inte eller hoppades inte att jag skulle vakna.

Frukost intagen och nu sitter jag här och knappar lite besvärligt på datorn.

Vaknade, Mirabell väckte mig vid 9 och kände mig förkyld och händerna är svulna och jag har svårt att räta på fingrarna men försöker ändå det, tänjer och drar i dem.

Förkylningen har lättat som den gjorde häromdagen, det bryter inte ut riktigt.

Det är nog den som orsakar min ledvärk så jag hoppas jag blir fri den helt.


Vinter har vi idag, såvida -7,3°, blå himmel och barmark är vinter, vimpeln hänger slak.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-12-27 10:45:04

Temperatur: -5,5 °C
Lufttryck: 1001,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 85 %
Vindstyrka: 0,5 m/s från ENE,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: -5,5 °C
Inne hos oss. Temp: 20,7 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,9 mm
Månaden: 39,3 mm
Året: 680,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-5,4 °C
Klockan:
08:45
Temp - Max:
2,6 °C
Klockan:
01:39
Temp - Min:
-7,6 °C
Klockan:
06:19
Temp - Min:
-6,2 °C
Klockan:
23:23
Lufttryck - Max:
1001,8 hPa
Klockan:
09:11
Lufttryck - Max:
999,3 hPa
Klockan:
23:54
Lufttryck - Min:
999,0 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
970,4 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:13
Sol upp: 09:29
Sol ned: 13:51
Skymning: 15:07
Dagsljus: 06:54 tim:min
Dag längd: 04:22 tim:min
Morgondagen: There will be 1min 17s more daylight tomorrow
Måne upp: 17:26
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 09:34

och så här såg det ut för en liten stund sedan.

 


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och lite julbröd.


Godmorgon eller blir det godag vid den här tiden.


Av Jan Sandström - 27 december 2015 10:00

26:e December


Fortfarande insnöad.

Vad fan flyttade jag hit för?

Alltihop var HENNES ide.

 

Hon går mig på nerverna.

 

Skulle ha varit uppe igår men tydligen glömde jag skriva.

Nästa ska komma imorgon 28/12 men det verkar inte gå bra för han.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards