jans

Alla inlägg den 26 april 2022

Av Jan Sandström - 26 april 2022 15:54

Skulle ju säga 

 

till vår svåger Jan-Erik som har födelsedag idag.

Det glömde jag totalt bort i morse fast jag skulle komma ihåg det,

fanns även en notering om det.

 

Så GRATTIS på födelsedagen från jag och Inger


Sedan så glömmer du väl inte det här i år.

     

Av Jan Sandström - 26 april 2022 07:53

Tisdag den 26/4


Det drar ihop sig till att ordna upp ekonomin, betala skulder till höger och vänster.


Men igår hade jag en jobbardag hos Anders.

Tvättmaskinen som stått inne i köket flyttade vi till en alkov man tidigare använt som barnrum, tror vi med tanke på tapeterna.

 


Bakom väggen finns en lika stor toalett och i framtiden är tanken att riva den väggen och göra en större toa med tvätt.

 


Anders har rivit köksskåpen för att komma åt att ordna avloppet och isolera lite bättre för det drar kallt där.

 


Men det här ormboet skulle jag vilja bringa lite bättre ordning i, det mesta tidigare ägaren gjort är såhär.

 


Just nu ser köket ut så här och är ett modernt utekök.

 


Men innan jag satte händerna i jobb hos Anders så blev det några inköp på Biltema och så hämtade jag två bilbarnstolar jag hyr från Elin.

Kikade in på Arken Zoo på Ersboda men dom hade inte kattnät så då svängde jag in på Zoocenter ute på Teg, just på södra sidan av bron där jag köpte nät till Maria o Monas balkong men dom hade inte tillräckligt stort av den sort jag ville ha så det blev två när som får skarvas. Sedan fortsatte jag ut till Anders som kom just efter mig.


Som sagt blev det jobb med bara en kafferast vid 3-tiden och arbetet blev klart vid 7 eller lite efter det.

DÅ var jag ganska slut men jag tror Anders var trött också fast han skulle till kontoret och jobba med annat.

Voffsen Atho låg ute i hundgården hela eftermiddan och såg ut att må gott.


Åkte hem och Inger hade gjort middag som vi åt efter åtta då vi såg om uppfinningar, igår var det 

21. Jordbruket

Efter det blev det en skön dusch och så satt jag och kollade igenom vad som hänt i världen medan jag gjort annat under dagen.

Sängen och jag har sovit gott fast kroppen värkte igår kväll.

Steg upp runt 6 och ont i kroppen så idag blir en lugnare dag.

Byter i alla fall inte däck på bilen, på sin höjd hjälper jag Maria med kattnäten på balkongen i eftermiddag.


Eljest blir det nog bara vara idag och så kaffe förståss.

yr.no spår runt 7° och uppehåll, 10-11 m/s (från nord någonting) i vindkasten (vindbyarna) och ingen nederbörd.


Jag kikar på domännamn och har kommit på ett men vet inte om det är bra att ha å i namnet vilket blir i E-adress och webbadress.

Jag får rödgöra med barnen.


I alla fall har jag nu +2,8° här ute och solen skiner nästan men det blåser.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-04-26 08:15:17

Temperatur: 3,5 °C
Lufttryck: 1007,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 10 %
Vindstyrka: 3,4 m/s från NW,
i byarna 5,4 m/s
Kyleffekt: 0,4 °C
Inne hos oss. Temp: 22,4 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 3,9 mm
Året: 30,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
5,3 °C
Klockan:
07:46
Temp - Max:
14,6 °C
Klockan:
13:34
Temp - Min:
0,9 °C
Klockan:
04:49
Temp - Min:
-0,8 °C
Klockan:
05:10
Lufttryck - Max:
1007,7 hPa
Klockan:
08:11
Lufttryck - Max:
1009,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1003,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1001,3 hPa
Klockan:
15:14


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:29
Sol upp: 04:31
Sol ned: 20:45
Skymning: 21:48
Dagsljus: 18:19 tim:min
Dag längd: 16:14 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 33s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:14
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 13:54


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och morgonbilderna.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards