jans

Alla inlägg den 13 januari 2024

Av Jan Sandström - Lördag 13 jan 08:32

Lördag den 13/1


Igår åkte vi via stugan där grejor hämtades och grejor lämnades in till stan där vi var bortbjudna på lunch.

Vi hittade fram och det blev god mat och kaffe med gott efter det.


Men vi hade en tid att passa och det var att hämta barnbarnet Emil när han slutade skolan.

Det var meningen att han skulle ha varit hos oss förra helgen men då var det så hiskeligt kallt att det inte blev något.

Men nu blev det av och efter att ha lastat in han i bilen åkte vi och handlade, en bärbar USB-DVDspelare till min dator.

Har inte kollat om den funkar till min TV, den förra funkade inte men den är väl typ 10 år gammal.

Det blev även en klockradio så att jag har en klocka vid sängen.


Hem körde vi vägen över Flurkmark och Tavelsjö, kul att åka andra vägar ibland.

Väl hemma blev det fika och sedan satt jag i soffan med min bok som jag till slut lyckades läsa ut alla 430 sidorna.


Våfflor med sylt och grädde till middag, Emils val och det var gott.

Senare på kvällen såg jag dagens matinéfilm som var Greven från gränden av och med Nils Poppe.


Det blev kväll och sängdags, Emil ville ligga i min säng utmed farmor så jag fick ta gästsängen här i kontor/gästrummet.

Men nu provade jag att gå isäng utan sovpiller, lite svårt att somna men det gick det med runt 2-tiden och sov ända till sex.

Låg kvar till sju då det fick bli morgon.


Ute har det snöat och traktorer har kört förbi och skrapat vägen ren och fin.

Men inte så kallt ännu utan bara runt -3°


Idag ska vi ut, till Granö där vi ska fika/äta eller äta/fika, och så boka stuga på Granö Beckasin till vår 45-års bröllopsdag i maj.

Vi får se vad det blir.


Men det har snöat och snöar så jag får köra lugnt och försiktigt.

-3.6° här mot norr i Vindeln och i stugan -3,2° också mot norr.

Det verkar varken blåsa eller snöa just nu men...

 

Morgonbilderna ser ut så här.

En av favoritplatserna Gunnar hade i stugan där han satt och tittade.

     

 

Idag med ekorre och nötskrikor.

        

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards