jans

Alla inlägg den 12 januari 2024

Av Jan Sandström - Fredag 12 jan 08:35

Fredag den 12/1


Igår? Ja vad gjorde jag? Inte så mycket.

Satt här och kollade siffror, har fått lite högre i pension men annat har blivit dyrare så det går väl nästan jämt upp.


Inger gick ut och pratade med folk och raggade jobb och jag satt i rummet och läste i boken med en mugg kaffe eller tre.


Det blev middag och jag stekte upp pyttipanna som fanns kvar.

Åt som vanligt i rummet där vi såg ett par avsnitt av Sjölyckan.

Sedan blev det engelsk deckare och det är 

Dalgliesh

och vi är inne på säsong 2.


Sedan blev det sängen, och då kommer saknaden.

       

Bilderna är från 2008-05-24 Katten Gunnar på Hugo o Nisses bur ute på altan.


Men efter en tid med ljudboken och senare lite snurr i hjärnan så somnade jag och har sovit gott.

Vaknade vid 6-tiden men då var det för tidigt att stiga upp.

Nästa gång halv åtta och då tvingade jag mig upp ur sängen, duschat och Inger kom upp så nu sitter jag här med frukosten och ingen som tigger ost av mig.  


Men idag blir det fullt upp, vi ska in till stan då vi är bortbjudna på lunch hos vänner, sedan hämta barnbarn och jag ska passa på att köpa en DVD-läsare som kopplas med USB.

Men först förbi stugan och hämta och lämna några saker.


Det har kommit lite snö men inte så vi ska behöva skotta, tror jag. Kanske bara dra av lite med spaden där vi går.

Nu ska det ju komma mer snö i helgen så framöver blir det nog att åka och skotta, skönt att vi ändå bara har ett ställe att hålla rent på.

Men jag längtar till stugan samtidigt som jag fasar för den, misstänker att SÅ kommer saknaden av Gunnar tillbaks med full kraft.

Nu verkar det inte bättre än att det kommer en ny familjemedlem till oss, inget bestämt men under våren blir det nog någonting.

Allt beror på vad det finns för sökande och som behöver en familj som vi.


Men det har åter igen blivit kallt ute fast vad annat i mitten på januari.

-3,4° här utanför fönstret, mot söder och mot norr -4,3° och i stugan -4,1°

Jag måste hänga upp något i rönnen så jag ser om det blåser, kanske en snörstump som bara jag lägger märke till. 


Morgonbilderna blev så här idag.

     


Det är lyktstolpen som lyser i granen. INTE solen.

     

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards