jans

Alla inlägg den 18 januari 2024

Av Jan Sandström - Torsdag 18 jan 09:03

Torsdag den 18/1


Igår jobbade Inger hela dagen, började 7 och slutade 18 så jag fick gå här i min ensamhet.

För gick gjorde jag, 40 minuter på promenadbandet allt medan ett serieavsnitt om minihus rullad på min TV.


Men eljest blev det datorjobb och koll på omvärlden.

Lacka naglarna, duscha och såklart kaffe och senare diska i köket.

Matinefilm på SVT1 och så kom Inger hem.


Värmde nån pasta med skinkostsås men det var inte så mycket pasta kvar så det fick bli smörgås till kvällskaffet allt medan vi såg på TV.

Ett jättefint program om Norge, på någon sida men nu hittar jag inte igen det någonstans.


Men det blev kväll och sängdags, en stund med ljudboken och så godnatt men det tog en stund att somna, dock inte som förrgår.

Har sovit ganska gott och halv åtta blev det morgon.


Snö ute men det har nog kommit mer nere i Umeå så efter morgontoa på med kläderna och ut och skotta.

Jo jag vet att jag bor i hyreslägenhet men tog rent utanför dörren och runt omkring, sopade av bilen och skottade rent runt den.

In med motorvärmaren för vi ska iväg om nån halvtimme eller timme.

Ned till Vännäs och där blir det lite jobb, ska byta elkontakter på svägerskans taklampor och så ska vi äta lutfisk   

Stugan får vi åka till senare då det ska snöa lätt hela dagen så det blir nog imorgon som vi/jag skottar där.


Men det är kallt så snön är fluffig och lätt, det blir dimljus på på bilen idag.

-16.1° både här och i stugan men det blåser skapligt och en ostlig vind så det var kallt där ute.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

 

 

Snön yr över carporttaket

         

 

Jo jag måste ha med en bild av Gunnar tagen där han njuter av solen den 29/7 2008

 

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards