jans

Alla inlägg den 19 januari 2024

Av Jan Sandström - Fredag 19 jan 09:01

Fredag den 19/1


Igår så gick jag ut och skottade här i Vindeln, drog bort lite på och framför bron och så runt bilen.

Vid lunchtid körde vi ned till Vännäs och bistod med lite hjälp till en flyttande svägerska.

Inger frågade om vi också inte skulle ta och flytta, med ett leende på läpparna.


NÄ tack, det räcker så gott med flytten vi gjorde i fjol och nu får det räcka med flyttandet för oss.

En gång var 38:e år räcker       

Men vi kan ju hjälpa andra att flytta och än är hon inte klar.

Jag tog ned några taklampor i villan som jag senare bytte kontakter på och satte upp i nya lägenheten så nu har hon ljus där.


Hann även med lite annat som att ställe in kanalerna på TV:n och så hjälptes vi åt att vända på kylskåpsdörren så nu går den åt  rätt håll.


Lutfisk åt vi också och som det är i en nyintagen lägenhet så blev det lite spartanskt med mycket men fick, potatis och sås samt kryddor blev det. Vatten i kaffekoppen gick också bra och senare åkte vi hemåt.

Startade precis 20:00 och kom hem till Vindeln 20:50 men mörkt och renvarning efter vägarna samt att det finns älg i skogarna så är det bättre att ta det lugnt.

Vi passade på att kolla om stugvägen var plogad och det såg den ut att vara.


Här hemma blev det kaffe och så såg vi om Finland i Nordens vackra natur, Programmet jag inte kom på och hittade igår men nu har det fastnat i huvudet.

Något mer blev det inte utan det blev sängen och jag somnade och har sovit fast vaknat några gånger av värk.

Men ändå sov jag till åtta då det fick lov att bli morgon för jag har jobb även idag.


Ska till stugan och skotta, Inger stannar hemma och ska ut och handla, hämta min medicin som jag nu ska testa för blodsockret.

Doktorn tycker att jag ska börja ta sådant och det har jag känt på mig en tid då jag blivit dålig på motionering.


Nu är det klart med rallyt vid stugan och tiderna är de här.


Fredag den 16/2

09:52                  Start SS3 Norrby 1           12,36 km

12:36                  Historic                             12,36 km

15:30                  Start SS6 Norrby 2           12,36 km


Men som vanligt gissar jag på att vägen stängs kvällen innan och öppnas efter så snart man hyvlat till vägen.

Men anmäler man till ledningen så kan barn komma senare till oss, som Peter som jobbar på torsdag.

Fast vi vet inte de tiderna ännu, det får jag väl som fastighetsägare senare.


-16,8° ute här och i stugan men inne i bilen har jag nu 17.8° så värmaren har gått igång.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag och det ser ut att bli en fin dag om än lite kall och det blåser lite.

         

 

Mag måste väl ha en kattbild också. Här den 24/5 2009 då han spanade in grannens fågelholken i en björk på Västerslätt i Umeå

 

 

  .

 





Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards