jans

Alla inlägg den 9 januari 2024

Av Jan Sandström - Tisdag 9 jan 09:15

Tisdag den 9/1


Igår blev en vanlig morgon.

Inger gick och handlade lite och efter att hon kommit tillbaks åt vi lunch innan vi åkte till stugan.

Men där var saknaden efter Gunnar stor men vi gjorde det vi skulle och så kaffe med skinksmörgås innan vi åkte hem igen.

 

Värmepumpen snurrar då på men behöver tinas upp och idag gör den nog det.

Jag fick i alla fall ett halvår med Gunnar i stugan och jag tror det blev en fin tid för han.


En temperatur på just under noll och bilen gick fint men det är mycket is under och överallt på bilen.

Väl hemma blev det lite pyssel men jag satt även i soffan och slötittade på någonting.

Middag och pytt i panna som gjordes på lite av varje så egentligen rester.

Till det såg vi lite TV innan jag startade Popperevy som heter "Fars lille påg.

Men vi fick ett mess med ett tråkigt meddelande så Jag kunde inte roas av Poppe.

2024 har verkligen börjat illa, jobbigt.


Stängde och startade kanal 5 som visade om Panamakanalen.

Sedan blev det lite annat på TV innan datorn fick en sista koll och så sängen.


Har sovit gott och tungt hela natten, inte kissat en enda gång och vaknade innan åtta.

Inger steg också upp då och idag måste jag till stugan, skotta snö för nu rasade det från verandataket ned på den gångbro som är där.


Men termometern visar då ganska bra idag.

 


Men vi får väl se vad "den här dagen har i sitt sköte", som man säger.

Ska det bli en lugn dag som jag vill ha eller blir det något mer oväntat och katastrofiskt.


Men varmt ute fast den här termometern jag har sitter mot söder och även om inte solen skiner så kanske väderstrecket påverkar.


De andra visar KGV7, Ute, Balkong, K7 1.6°C 2024-01-09 09:29

och 
KGV7, Ute, norr K 6 1.7°C 2024-01-09 09:29
Det är i alla fall inte -40° som det var förra veckan.

Det blir nog en dag idag också, frågan är bara hur den blir.


Morgonbilderna ser ut så här och skotta måste jag göra, hoppas bara att det rasar 


 


från hustaket också så jag kan slunga undan det. Jag har ju kört vägen lite för nära huset i år men den behöver jag ju inte hålla upp längre, den var mest för Gunnar och så blev det lättare att gå runt stugan.

        

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards