jans

Alla inlägg den 14 januari 2024

Av Jan Sandström - Söndag 14 jan 07:21

Söndag den 14/1


Nu är det två veckor sedan nyårsafton och jag har fortfarande en stor saknad efter Gunnar och här sitter han hemma på Västerslätt och njuter i  vårsolen den 25/2 2008 och han var inte ens ett år då.

 


Men igår gick vi först ut och skottade snö, jo vi bor i hyreshus men Emil behövde motioneras och jag ville ha bort snön på bilen och skotta runt den.
Men varför nöja sig med det så Emil körde stora snösläden och jag o Inger varsin spade. Sedan grusa lite utanför dörren.


Lunch inne, fil för mig och uppstekta våfflor till Emil innan vi gick ut och tog bilen till Granö där vi bokade ett näste till slutet av maj.

Då firar vi 45 år som gifta.

Efter att ha avklarat bokningen så gick vi och tittade på nästena och det blir det här vi ska bo i.

 


Efter det så körde vi en liten bit till Granö gårdbageri där vi fikade gott och vi köpte även med ett stort bröd som är gott.

Även rostat var det gott till frukost idag.

 


Emil ville ha läsk och biskvi men vi tog kaffe, te och varsin bulle.

 


Toaletten tillhör inte de minsta.

 


Tillbaks hem i snöyran och här stannade de andra ute och Emil åkte kana, först här ute och sedan gick de iväg till en lite större backe vid ökbäcken och dammen.

   

Jag stannade inne och satt en stund med datorn innan det blev ljudboken i soffan och de andra kom hem för att fika.


Det blev tacos till middag och sedan såg Emil någonting på TV, vet i 17 var han hittar allt osebart.

Men han fick gå isäng och jag såg färdigt Fars lille påg med Nils Poppe på Fredriksdal.


Men det blev kväll och sängdags även för mig och en liten stund med ljudboken tills klockan närmade sig 0,5 eller ½1.  


Jag har sovit ganska gott även utan sömntablett och vaknade först vis sex men somnade nog om efter att ha kissat.

Så sju blev det morgon för mig, de andra två sover i dubbelsängen.

Det passar mig fint att Emil har min säng för då kan jag sitta här vid datorn på morgonen.


Jag mejlade ju en snickarfirma i Selet igår, Selets Bygg & Fritid om stugrenoveringen, jag har fått goda rekommendationer om dem och själv letade jag grejer som behövs.

Ska fortsätta leta diskbänken idag men sedan ska vi skjutsa hem Emil till stan.

Erik ville låna lödstationen (har han ingen egen?) och så kan det bli något annat när vi är inne i storstan.


Vi får se om det blir snöskottning i stugan på väg hem eller om jag åker ned själv i morgon då Inger är ute på annat här i Vindeln.

Det har alltså snöat i helgen men nu tror jag det slutat.


Kallt är det också med -11,6° här och i stugan -12,2°, båda utanför norrfönster

Tror inte det blåser något eller så väldigt lite.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards