jans

Alla inlägg den 5 januari 2024

Av Jan Sandström - Fredag 5 jan 07:44

Fredag den 5/1


Igår satt jag med siffror och annat i datorn.

Havregryndgröt till lunch, lockar inte med fil när det är runt -38° ute men här inne i lägenheten i Vindeln har vi varmt och skönt, än så länge.
Det jag befarar är strömavbrott och då i stugan för då blir det kris. Det är bara att hoppas på det bästa att det inte händer något.


Jag saknar grymt mycket vår kisse och i stunder som när jag lade mig på soffan igår eftermiddag, då brukar han komma och lägga sig mellan mina ben eller på magen.

Men nu kom ingen till mig.

 

Det blev matinéfilm som vi såg och så blev det lite av varje på TV, dokumentär om Marx, alltså bröderna Marx.

Eva Rydberg och Fredrikdalsteatern såg vi också och i kväll visar de sista föreställningen därifrån.


Middag och det sista av laxpuddingen och lite TV men vid 22 så gick jag isäng med ljudboken och saknade katten hos mig.

Släkte halv tolv, Inger kom isäng men jag kom inte till ro så ljudboken ett par timmar igen i mina lurar.

Men har väl sovit en del, 3-4 timmar kanske och vaknade innan sex då jag steg upp.

 

Det här är inte lockande att se på morgonen, eller vilken tid som helst här inne i Vindeln.

Inte heller det här.

S5, Varmförrådet, K5, 3.2°C, 37%, 2024-01-05 07:55
Tempen har sakta krupit nedåt så jag blir nog illa tvungen att försöka ta mig dit till stugan idag och funkar det så har motorvärmaren varit igång och slår ifrån klockan 10 och då ska jag ut och testa OM bilen startar.
Eljest får jag väl sitta här och be till vädergudarna att den utlovade blian kommer i tid eller tidigare.
 
Inne i stugan ligger tempen på stadiga 6,5--7,7°
Men ute i stugan har vi nu -37.6°C, 2024-01-05 08:00
 
Morgonbilder ser ut så här OM jag nu lyckas ordna dem.
Det gick men även Internet verkar gå trögt i kylan       
          
Av Jan Sandström - Fredag 5 jan 05:54

Nu får det vara nog.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards