jans

Alla inlägg den 7 januari 2024

Av Jan Sandström - Söndag 7 jan 09:33

Söndag den 7/1


Igår änu en dag med hög eller låg temperatur.

 

Men då klagade man också, PÅ VÄRMEN.

Nu skulle det liknas vid "spik i foten".

Jo vi har snöat in   på SVTplay och öppet arkiv, ser gamla revyer med Hasse och Tage m.fl

Eljest satt jag igår och plockade ut bilder på kisse Gunnar och han har blivit fotad under åren men tidvis tog jag liksom inga bilder på han.

Men den 24/6 2016 följde han med mig på en kortare promenad på Västerslätt.

     

Vi ska välja ut ett antal bilder och skriva ut till fotoramar som vi har, sådana där med flera stora och små bilder i.


Igår kröp i alla fall temperaturen uppåt men inte till nivån på den gamla termometern vi hade i stugan på bilden ovan men ändå var det "bara" runt -22° och Inger gick ut en promenad innan lunch.

Sedan fick hon visst mess om att OKQ8 hade sån där kasse med överbliven mat och hon fick ut igen.

Två baguetter, 4 bullar, en läsk och en påse chips för 39+39:-

Jo det drogs två gånger från mitt konto och tydligen hittade de inte igen första betalningen så det blev en till.

Men ändå billigare än vanligt och vi har det tillgodo.


Så det blev kaffe och bulle och Hasse o Tage på eftermiddan.

Till middag senare blev det soppa och halv baguett.

Sedan film och en engelsk deckare.

Lite annat innan det blev sängen och boken.


Det tog lite tid för mig att somna om, somnade visst ifrån boken men sedan sov vi till kvart i nio.  


Idag söndag och jag ska fortsätta med kattbilderna, kanske får jag tid att skriva ut bilderna och den där värmen som skulle ha kommit redan i torsdags låter vänta på sig.

Nu verkar det vara tisdag vi ska få över noll på termometern men då lär vi väl svettas och klaga över det.


Men nu snart tio står min termometer här på -25,1° fast i morse hade vi -28,nånting°

I stugan på Rengård står den på -29.3° men nu har vi varmare inne efter att vi var dit och petade upp elementens termostater lite mer.

Ingen oro för att vattnet ska frysa, i alla fall så länge som vi har elström där.

 

Morgonbilderna ser ut så här idag.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards