jans

Alla inlägg den 23 januari 2024

Av Jan Sandström - Tisdag 23 jan 15:14

Och en massa liknande bilar, nu en med stor finsk flagga på en stång på taket.
 


Nån som har en aning om vad som är på gång, lite tidigt för rallyt men?

       

Nu kom en amerikansk, nåja det stor då POLICE på sidan av bilen.

Av Jan Sandström - Tisdag 23 jan 08:15

Tisdag den 23/1


Igår, tja ruskväder ute med snö och blåst så jag stannade inne hur mycket än Inger tjatade på mig om att följa med ut.

 

   


Eller tjatade är att ta i, hon frågade om jag inte skulle följa med ned till älven där de har träffar, fikar och grillar korv, tror jag då de gör.


Nej jag gick en promenad här inne på bandet och såg på "Hack my home" men det är ett program likt många andra av de där de kommer hem till folk som behöver bygga om sitt hem så att det passar dem.

 

Fast ibland kan man få nått litet tips om någonting. Men bara ibland för oftast skulle jag ha gjort annorlunda.


Satt vid datorn och så kaffe och så lade jag ut min snöslunga till försäljning, den nyare med band från Biltema.


Inger kom hem och jag duschade innan middan som var något i stekpannan, såg nästan ut som pytt i, fast inte riktigt.

Hon hade blandat ihop lite av varje och nudlar, sallad till och det var gott och blev då mätt vilket var avsikten med att äta.

Till det såg vi på TV om att bo långt upp i Alaska, runt och norr om polcirkeln vilket för dem är i ett fruset   

Det blev två avsnitt innan vi gick till var sitt ställe här. Datorn och köksbordet.

Ute snöröjde de och även stugvägen plogades.


Sängen väntade och jag har sovit gott efter en stund med ljudboken och så en iskall Inger som kröp ned under mitt täcke.

Kan det ha varit så kallt i köket???  


Vaknade innan sju och steg upp en stund senare.

Idag eller nu på förmiddan ska jag åka och skotta i stugan, måste få undan plogkanten och annat innan det antingen tinar för mycket eller/och fryser ihop.


Just ja, måste ut och stoppa i motrovärmarsladden.

Nåja det behövs inte så lång tid med den idag.


+-0,0° här och -0,2° i stugan och nu ser det då inte ut att blåsa som det gjorde igår.


Morgonbilderna ser ut så här.

         


Vindmätarna vid ICA hänger då rakt ned.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards