jans

Alla inlägg den 10 januari 2024

Av Jan Sandström - Onsdag 10 jan 09:07

Onsdag den 10/1


Igår blev en varm dag, tempen låg över noll och +5°

Vi fick besök av en son och det blev så att vi gick över till Tittis där de serverar asiatisk mat.

Men nu håller det inte samma kvalitet som när Titti och Frank ägde restaurangen.


Det var godare och lite mer varierad mat då så nu är det inte lika lockande att gå över dit och äta.

Men vi blev mätta och fick en pratstund innan vi gick hem.

Sonen till sitt och vi tog några grejor och åkte mot stugan.

Telefonen ringde och en annan son ville att jag/vi skulle kolla efter någonting på nätet men vi satt i bilen men hade min dator med så jag skulle kolla när vi kom fram.

Det gjorde vi, kom fram till stugan och jag startade snöslungan, det fick lätt att dra av det som rasat ned men tung snö var det.

Breddade lite bakom stugan och så fick fåglarna mat.


In och koppla in datorn och hittade delvis det jag skulle leta efter och skickade resultatet till sonen.

Inget kaffe eller annat utan vi åkte hem till Vindeln igen där det blev eftermiddagsfika.


Lite datorarbete och tidsfördriv innan det blev löksoppa till middag, en färdig påse som vi måste använda, god och bara två år över tiden på påsen. Grillkorv i ett mjukt tunnbröd till soppan

Vi såg på Solsidan och senare blev det en engelsk deckare från TV4play.


Men det skulle vara mysigt med en fyrbent vän med svans i knät och jag saknar Gunnar även om det känns lättare nu, men det är tomt här i lägenheten.

 

Så vi får väl se framöver vad det blir (men någon ersättare till Gunnar kan det inte bli).

Men då ska vi vänja den vid Anders katt Lycka och hunden Atho så att vi kan ta hand om Lycka då det behövs men även att vi kan lämna vår katt till Anders de få gånger det kan behövas så behövs ingen kattvakt här hemma eller i stugan.

Fast det är inte alls säkert att det blir någon katt här, fast det skulle vara mysigt.


I alla fall gick jag isäng, fortfarande med piller, har ont i kroppen så Paracetamol (Alvedon) behöver jag men även ett litet sovpiller tar jag. Och jag sover när jag väl somnar.

I morse straxt innan åtta och då var faktiskt Inger redan uppe.


Frukost, tidning, nätkoll och så bloggen.

+4,1° här utanför fönstret.

+3,5° i stugan och +3,8° här mot norr i Vindeln, det tinar alltså och inne i Umeå har man problem med hala isiga vägar.

Här rinner även vatten efter vägen och det ser blött ut.

Det blåser också en hel del.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

                

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards