jans

Alla inlägg den 2 mars 2024

Av Jan Sandström - Lördag 2 mars 08:09

Lördag den 2/3


Igår stack Inger, hon tog bussen till stan eller Umeå och på en träff med kompisar på café.

Så jag blev lämnad ensam här hemma med katten i Vindeln. Vilket var ganska skönt de stunder inte katten Lycka höll på att driva mig till vansinne, eller normaltillstånd om man också kan säga.

Nä så allvarligt var det inte men jag gjorde bajemig ingenting igår. 


Eller jo jag fixade en lånebok Inger lånat så nu är den klar att flytta till hennes MP3-spelare.

Det blev tid i fåtöljen med boken som är tryckt på papper och då ville ju Lycka ligga i mitt knä.

Men problemet igår, och även idag är min rygg. Jag stäckte mig kanske då jag filade fötterna häromdagen och det gör ont.

Inte konstant utan vid vissa rörelser, bidragande orsak kan också vara vissa takjobb jag gjorde i Vännäs, skruvade ned taklampor och gardinstänger och de sista utan att ta fram trappstegen och jag vet ju sedan tidigare att jobba och sträcka mig uppåt är inte nyttigt.


Men dagen gick och det blev ingen matinéfilm förrän senare på kvällen.

Inger kom hem med bussen och så blev det middag, rester på Pasta alla carbonara som blev över när vi åt ute, sallad till den och så ärtsoppa som Inger kokat.

Till maten såg vi om, först en flod i Afrika men den hade vi sett så vi bytte till kallare vatten och Yukonfloden i Nordamerika.

Inger gick till sitt och jag fortsatte med min matinéfilm Pensionat Paradiset också på SVTplay.


Men det drog ihop sig till sängdags och först sista koll i datorn, sedan sängen och med katt blev det.

En stund med ljudboken som nu är  och sedan, nä svårt att komma till ro fast jag somnade nog och har sovit sisådär.

Ont ibland och katt i ansiktet ibland.

Men halv sju steg jag upp, det gick ganska bra och även i duschen men fötterna filade jag inte.


Idag, ja jag får väl se vad det blir men inga stora utsvävningar utan jag ska eller bör ta det lite lugnt, men röra på mig sådär lagom mycket och tänka på hur jag rör mig.

Det blev inget snöoväder som de sagt och det är då bra, men borde försöka dra ned lite snö från altantaket i stugan.

Men det töar väl och blir vatten som rinner bort av sig själv.


Nu -0.2° både här och i stugan och det ska hålla sig ungefär runt noll och svag vind från syd någonting..

 

Morgonbilderna ser ut så här.

     

 

Tämligen GRÅ dag idag.

        

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards