jans

Alla inlägg den 9 mars 2024

Av Jan Sandström - Lördag 9 mars 09:12

Lördag den 9/3


Barnens barndomskompis och nuvarande kompis Per L. fyller år idag så då säger vi

  till dig.


Igår åkte var vi hemma tills Inger skulle å iväg på ett jobb.

Så gick jag och Emil över till kondis och fikade. Det som ligger utmed Systembolaget. 

Dahlbergs Konditori

 

Bara för att vi velade ett par sekunder gick vi miste om något gott.

Vi hade sett ut två goda tårtbitar och Emil sa att bara ingen annan köper dem.

En "gubbe" hade sekunderna innan ställt sig före oss i kön, det var bara vi och han och tror du inte att han efter velande då de inte hade semlor tog båda i en kartong.

Så då fick vi börja om och välja något, det blev någon form av chokladtårtbit med grädde för Emil och jag en Wieneråtta tror jag de kallas, jo det heter den, fick kolla på nätet   

Fanta till Emil och såklart kaffe till mig. 

 


Det blev en stunds tidsfördriv för oss innan vi travade iväg hem igen.

Här satte jag mig i fåtöljen med korsord och Emil fick kolla på TV tills Inger kom hem en liten stund senare, då åkte de två iväg till pulkbacken och passade på att grilla korv.

 


Jag var ensam hemma med katten och hade det lugnt och skönt utan att lukta på blommorna, lite korsord och dator blev det.

De kom hem och senare middag, korv till Emil och isterband till vi gamlingar och så stuvade makaroner.

Måste säga att vi äter vid köksbordet när Emil är hos oss.

Efter maten såg de TV och jag satt här, såg på min SF-serie jag började med tidigare. Kaffe och i rummet tills Emil gick isäng så då passade jag på att starta min serie och såg de två sista avsnitten och så sängen för jag också här i gästrummet/kontoret.

Lycka hade då envist försökt få isäng mig och låg redan på sängen.


Har sovit skapligt och vaknade vid 4 men somnade om till halv sju men tänkte ligga en liten stund till.

Vaknade sedan klockan åtta  


Då var Inger uppe och så vaknade Emil så toan upptagen, det blev frukost med tidningen som inte är mycket att läsa nu för tiden.

Idag har Inger flaggat för den stora pulkbacken Buberget och jag måste följa med.

Nåja det går väl det också men pulka åker jag inte, hoppas jag hittar någon bekväm sittplats men kameror tar jag med.


Det ska bli runt noll och kanske lite sol men risken är att det blir fullt med folk där.

Nu +0,1° här medan det i stugan är -2.4°

Ser inte ut att blåsa och ljust så att solen kan komma fram en aning.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

           


Och jag tror det är en liten Lycka som vill gå ut, och snart ska jag till stugan och då får hon följa med dit och vara ute.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards