jans

Alla inlägg den 3 mars 2024

Av Jan Sandström - Söndag 3 mars 08:08

Söndag den 3/3


Jag är redan slut och andfådd, Vasaloppet  

Skönt att det bara är på TV för jag skulle inte ens klarat mig fram till startlinjen.

Sedan blir man ju så hungrig, då säger du att man får blåbärssoppa! Första dagen ja.


Men igår satt jag och väntade på utbrott, det som förväntas vid Grindavik på Island och nu har man utrymt staden då trycket stiger i underjorden och det har kommit massor av små skalv.

Det kommer ett utbrott när som helst säger de.

 

och här

Men nu får jag meddelandet att Adobe Flash Player inte stöds längre så jag får se OM det blir några inlägg i bloggen.
Eljest är adresserna direkt dit

https://www.youtube.com/live/kXD4A9uFHcg?si=oeBJTmOBkFm_I4zn och

https://www.youtube.com/live/VIs83vmfZCk?si=gW4_JKSW65h_lDrg 

Jag pysslade mest med att rensa bland elektronikskrot och annat i lådor jag har.

En del fungerande som får gå till Andra Chansen här i Vindeln. 


Kaffe och boken i fåtöljen blev det och lugnare med katten Lycka i mitt knä där än här på tangentbord och dator.

De gångerna önskar jag att vi inte hade katt, men hon är gosig också som igår kväll när vi såg på TV efter middan och hon låg utsträckt i mitt knä.

Men nu går jag händelserna i förväg, igen.


Igår kom djurskyddet här i Västerbotten ut med en akut sak
 

https://www.djurskyddetvasterbotten.se/category/katter-soker-hem/

Jag är lite sugan på att veta mer om Sluggo, han ser så gosig ut.


Inger gick iväg med kartonger till returstationen vid OKQ8 men jag stannade hemma då min rygg eller ändakalyckt inte har återhämtat sig.
Jag får muskelkramp av och till då jag gör något, fel.

Rätt vad det är så knyter det sig och gör så  ONT 

Men skönt att det släpper ganska fort men jag vill inte få det som för några år sedan då det inte släppte utan Inger kallade på Ambulansen och 2 gånger där de kom hem till oss och gav mig en spruta i ändan, nåttmuskelavslappnande och det gjorde verkan.

Jag har helt enkelt blivit för lat och inte stretchat och gått mina promenader som jag borde göra.


Jo Inger sa att hon tog fel fordon igår, sparken var inte lyckad utan hon skulle ha haft hjul under då det dels är grusat ganska bra här och så tinar det så att asfalten börjar komma fram.


I alla fall så blev det kyckling till middag med ris och tillbehör.

Vi såg ett program om vilda djur i Småland, intressant med något från vårt land även om det är en bit dit ned där Tomas med familj nu bor.

Men efter det såg vi melodifesivalen, vilken skit. Låtarna är ju likadana i samma dunk dunk och ingen är bra.

Och omröstning på omröstning på omröstning, ungeför som moms på skatten som det sedan är moms och skatt på.

Men där går ju pengarna till något vi får tillbaks, jag ringde då inte och röstade.


Det blev datorkoll och inget vulkanutbrott så det blev sängen där jag sovit riktigt gott, upp och kissa vid ½6 och somnade om till ½7 då det fick bli morgon.

Jo Inger hittade den bortslarvade Diklofenak-tuben, den låg mellan madrasserna i våra sängar.


Ute är det nästan lite vår, i alla fall ligger temperaturen runt noll.

Nu +1.2° här i Vindeln och -0.3° vid stugan och klockan är kvart i nio.

Vindstilla ser det ut att vara men det ser jag på flaggorna vid ICA när jag fotar ditåt.


Morgonbilderna ser ut så här.

         


Det tog emot och lite jobbigt att gå för att fota i rumsfönstret, men flaggorna hänger slaka så ingen blåst.

     

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards