jans

Alla inlägg den 6 mars 2024

Av Jan Sandström - Onsdag 6 mars 08:13

Onsdag den 7/3


Igår ännu en lite bättre dag, med tanke på min ända och rygg.

Jag tog det skapligt lugnt och gjorde inte så mycket under dagen, lite dator, läsa, korsord, så som en pensionär gör.  

Inger är ingen riktig pensionär för hon är ute och flänger på byn bland folk och fejar på.  

Men så dog världen helt plötsligt på eftermiddan.

Utsparkad från Facebook och Instagram och det gick inte att logga in igen.

Då återgick jag till boken i fåtöljen.

Såg senare att en massa andra hade liknande problem, allt enligt tidningen VK vi har här.


Allt kom igång igen och världen kunde återgå till det normala.  

Inger var hemma och det blev kyckling med ris och pizzasallad till, m.a.o rester som vi lagade till.

Gott och mättande och vi såg ett program om apor i Nordafrika, finns på SVTplay.


Efter det kaffe/te och aniskrans och pepparkakor två avsnitt av Frostbiten.

Sedan försökte jag få min Google Cromecast att komma åt min NAS, har installerat både VLC och Kodi men ingen av dem får kontakt eller kan få kontakt fast det ska gå, tror jag.

Så nu skiter jag snart i min Cromecast och installerar istället en dator till min TV, har väl nån gammal knähund att ställa dit.

Jag försökte ladda in en film på ett USB men då kan jag inte få texten som ligger i en separat fil. Bara elände med tekniken ibland. 

Kanske får köpa in tjänsten att få till allt, betala någon av barnen för att fixa.  

Men inget att oroa sig för någonting.


Det blev kväll och sänggående och jag har sovit ganska gott även inatt, lite ont "där bak" även idag men det verkar gå åt rätt håll.

Idag ska det enligt prognosen bli skapligt väder med varmgrader och jag ska se om jag kommer mig ut på en liten runda.

De har skrapat och hyvlat vägarna och nu grusat på igen för kallt på natten så der fryser på och det kan ha kommit lite snö eller så är det bara frost man ser vitt på taken.


-3.0° här i Vindeln och -3.1° i stugan, men det kan variera för exaktheten är väl inte 100% på givarna.

Det ser ut att vara skapligt vindstilla för ingenting mer än bilarna rör sig där ute. Och fåglarna i stugan som nu börjar ha tomt i automaterna.


Morgonbilderna ser ut så här.

           


Och nu är det fler som gillar fåtöljen i rummet.

     

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards