jans

Alla inlägg den 1 mars 2024

Av Jan Sandström - Fredag 1 mars 06:42

Fredag den 1/3 /nästan den trettonde)


Förra veckan, eller lördag så åkte jag ju till stan och hem till Erik.

Roligt att han får bo kvar i hissen.

   


Men till nuet så igår åkte vi först och tankade bil och i dunk till snöslungan.

Därefter till Apoteket där jag köpte mer medicin, Paracetamol men Diklofenak har de inte här i Vindeln så den får jag köpa i stan eller beställa hem.

Sedan var vi tvungna att åka till stugan då jag hade bagaget fullt med svets, verktyg och maskiner efter lördagen då jag åkte och lagade Anders snöslunga.

Sen blev det Vännäsby och rensa mer i svägerskans hus.

Ta ned taklampor, skriva en märkning på tvättmaskinen, plocka och lasta bilen full innan vi åkte och åt mat.

Jag och Inger tog varsin Pasta alla carbonara

Men lite tam i smaken och det behövdes en hel del salt på. Men ändå god och krämig som den ska vara. Kunde ha fått vara mer vitlök också.


Efter lunch så åkte vi och slängde skräp på återvinningen.

Tillbaks till huset och lasta med i bilen som skulle till lägenheten.

Upp med allt där men sedan fick vi ledigt och kunde åka hem till Vindeln.


Hit kom vi i tid så Inger kunde skjutsas (ont om tid för att gå och bilen var ju varm) till Biblioteket och nån bokcirkel eller vad det nu var.

Jag och lycka fick vara hemma så vi satt i soffan och såg på TV, jag åt lite rester av palt som fiskats upp i paltgrytan, det blir alltid en massa gott kvar i vattnet.

Det microvärmde jag bara och åt ut skålen det låg i.

På TV fastnade jag på Hasse o Tages revyer tills Inger kom hem vid åtta.


Lite svårt att fota med mobilen då hon låg på höger arm och jag bara vänster ledig att sköta telefonen med, men det gick till slut.

 

Då fortsatte jag se och så sista koll i datorn vad som hänt.

Gick tidigt isäng och har sedan sovit riktigt gott.


Vaknade vid sex och steg upp straxt efteråt.

Idag har jag problem med ryggen eller ischias/diskbråck eller vad det nu är.


Så mina planer för dagen har jag ändrat, ingen snöskottning i stugan och det är väl då tur att det inte kommit nån snö även om det snöade när vi körde hem igår.

Så idag blir jag hemma, kanske nån kortare promenad MED broddar under fötterna även om de grusat ganska bra här.


Det ska bli tögrader dagtid och lite kallt nattetid förutom tisdag till torsdag så vi får lite kallare med ned mot -10--12°

Skönt att det är lite varmare, besvärligt att klä på sig en massa när man ska ut om det så bara är till soptunnan.


Nu +-0,0° både här i Vindeln och i stugan så det blir nog takdropp idag.

Jag hade ju tänkt åka till stugan och försöka dra av lite från altantaket och så såga lite för senare höjning av våra sängbord men det slopar jag bort, i alla fall tills vidare.

Inger ska iväg till Umeå men åker buss, hon har en tjejträff med gamla jobbarkompisar och det är kul att hon har kontakt med dem.

Hon ska iväg här runt nio och när hon kommer hem får jag väl se.

Jag och Lycka ska ha det skönt här, kanske se nån matinéfilm.

Idag sänds ingen utan det är bara sport men igår gick 

Sommarnöje sökes från 1957

och igår 

Lilla prinsessan från 1939 med Shirley Temple som var en stor barnskådespelare, fast för mig lutar det nog mer åt Sommarnöje.
 

Men nu svamlar jag iväg igen, vädret var det ju tid för.

Nollgradigt men sakta stigande, det skulle bara ha fått vara klart och soligt.


Morgonbilderna ser ut så här.

         


Balkongen ska framöver få ett trägolv och så ska jag hänga upp nån plåt under den där ovanför för det droppar vatten från den och på räcket så det stänker på hela vår balkong, men en plåt i buntband eller något så ska det fungera så droppar utanför.  

     

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards