jans

Alla inlägg den 15 mars 2024

Av Jan Sandström - Fredag 15 mars 09:04

Fredag den 15/3

Ja då är strax halva mars avklarad


Igår, tja jag gjorde väl som vanligt nästan ingenting men lite pyssel här och där.

Lackade då de där gravskyltarna jag gjort så när de torkat blir det ett lager till och de ligger i gäststugans värme.


Pratade med snickarfirman Egelby och det blev ett långt samtal och ett och annat, inte bara bygget men de verkar ha fullt upp, i alla fall här i vår och så en anställd som blivit sjuk gör det inte lättare.

Men vi har ju inte något stoppdatum och kan vänta lite, gör inget om det blir efter semestrar och till hösten så kanske vi hinner med något annat i sommar.

De har fått en ritning som i stort beskriver och vi ska höras vid framöver.

 


Nu är det grävaren och brunnen som vi ska prata med, igen och han måste nog först komma och titta hur marken ser ut innan det bestäms var och hur man gör.

Gräva går att göra när som helst bara det är före snickarna och han får göra klart ända upp till stugan så får man ta sista metrarna och in under när det är dags.

Men det kan yrkesfolket, jag bara betalar dem.


Det var inte så fint ute igår men mot kvällen blev det dimma

 

och den blev bara tjockare så att jag inte såg skogen, fast då var det även mörkare.

 


Då passade det fint att värma ärtsoppan jag hade kvar och åt i rummet medan jag kollade igenom och slopade bort serier jag inte kommer att se klart.
Började på en ny men tror att även den kommer att läggas bort efter tre avsnitt, den började bra men sedan, nä inget som tilltalar mig.


Så då blev det sängen men det drog ut på tiden då min ljudbok tog slut och jag fick logga in på min NAS som står i Vindeln och hämta hem nya böcker, bara det att det tar tid så när böckerna, ja jag var dum nog att välja tre st. Skulle ha räckt med en så hade det gått fortare.

När jag gick isäng var klockan nästan 23 och då släckte jag och somnade nog ganska fort med kisse vid mina fötter.


Har sovit tungt hela natten så när jag vaknade ½8 hade jag ont i kroppen av att ha legat så still så länge.

Men ute sken solen och Lycka fick mat och jag frukost efter toabestyren, vågen visade mindre idag vilket är fint.

Måste hålla koll på vikten.


Så idag blir det dynor på stolarna där ute, det har jag lovat Lycka att det blir kaffe ute på altanen. OM nu inte vädret slår om.

Det här hustaket ska jag upp och få bort snö från stegen och i vinkeln, sedan blir det väl vårpyssla med att hacka lite i snön och påta på.

Ta fram sommarhjul som ska bytas däck på och städa upp lite i carporten.

Kanske flytta nån webbkamera så att det blir nya bilder till bloggen.

Flytta lite från varmförrådet till kallförrådet som högtryckstvättar och sandfilterpumpen som nu torkat upp och tål kyla.

Men det kanske blir något helt annat jag pysslar med.


Solen skiner och träden står i rader som det stod i barnboken om Totte, och vi läste några av dem för våra barn.


Nu +5,2° och 3,7--5,1 m/s visar väderstationen

Bakom stugan +4.1° och i Vindeln närmare +5°

Idag kommer det att bli blött där ute.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

 


Det är där uppe till vänster jag ska få ned lite snö och samtidigt kolla på att det inte sitter sot på nätet uppe på kaminröret. 

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards