jans

Alla inlägg den 23 mars 2024

Av Jan Sandström - Lördag 23 mars 14:09

Höll inte ned bladet så mycket då han kom på våran sida.

 


Jag hann koppla släpen och köra över den till andra infarten och så tillbaks med bilen.

 


Det var lätt att bara styra undan med spaden.

 

Av Jan Sandström - Lördag 23 mars 08:43

Lördag den 23/3


Igår, inte mycket som hände mer än att det snöade och snöade och snöade.

Jag pysslade på lite här inne och kliade katt.


Men straxt innan tre tog jag bilen till Vindeln. Stugvägen var det hjulspår på men det låg nog en dm. snö på vissa ställen efter vägen.

363:an var blöt men även isig på vissa ställen men inga problem uppstod.


Lite småpyssel i lägenheten och så intog jag fåtöljen med korsord tills Inger kom hem och vi kunde åka tillbaks hit till stugan.

Det blev fisk med spanat m.m till mig, Inger åt nån korvgryta. M.A,O rester.

Till maten såg vi serier på TV, Först ett program om åska, sedan senaste avsnittet på Oxen.


Det blev tidigt isäng för mig så redan före 22 låg jag i sängen och en stund med ljudboken och Lycka vid mina fötter.

Senare kom Inger isäng och jag hade svårt att somna om men gjorde nog ändå det, vaknade före sex och toabesök, funderade på att stiga upp men somnade om till halv åtta då det fick bli morgon.

Ömsom sol ömsom snö nu på morgonen men just nu sol.

Idag har jag funderingar på att fortsätta rensa i varmförrådet som ska bort så småningom och bli del av sovrummet.

Skotta lite snö blir det nog också efter gångvägarna men det blir bara en spadbredd så att vi inte trampar ihop snön som kom.


-0.4° här utanför fönstret och i Vindeln +2,0°

Väderstationen visar  -0,2° och Inger skäller på katten, ibland gissar vi på att hon har ADHD, en helt normal katt alltså.  

1,0--3,1 m/s från nordost = kallblåst över sjön.

 

Morgonbilderna ser ut så här men idag inget kort på ekorren så jag tar först gårdagens men synd att slangarna hänger där eljest skulle det bli ett fint julkort.

 

Kanske tar det här istället som delades ut på nätet igår. En bild säger allt.

  Så dagens bilder.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards