jans

Alla inlägg den 21 mars 2024

Av Jan Sandström - Torsdag 21 mars 07:48

Torsdag den 21/3


Då har vi sommar, eller i alla fall passerat vårdagjämningen som inträffade igår.

Fast vädermässigt hade då ag vinter här i stugan då det började snöa och snöade hela eftermiddan och kvällen.

 

Men en temp på runt noll och tidigare något över så var det blött på marken och den snö som föll tinade ganska fort.

Men någon eller ett par cm lade sig på vissa ställen.


Eljest får jag nog säga som Farbror Melker "Denna dagen intet ett liv" när han satt och metade.

Det blev inte så mycket gjort igår men ändå lite, fixade ett datorproblem jag haft och som irriterat mig ibland men hittade tips på åtgärd på nätet, men inget hjälpte förrän jag gick in i registret och tog bort några saker.

Inget man ska göra på eget bevåg men ibland har jag grejat på där inne och ordnat upp små problem.


Satt en hel del i soffan och läste med avbrott för att ta itu med nått korsord.

Kaffe och senare så blev det middag, värmde det sista på kycklingen och blandade i lite jord och cashewnötter, till det en hög med sallad.

Och så blev det film på TV, kollade igenom Netflix och tog bort filmer jag börjat på men inte sett klart.

Klockan gick och det blev sängdags, då var den inte ens 22 men skönt att gå isäng och ha ljudboken i lurarna och kisse utmed mig.


Har faktiskt sovit hela natten tills Lycka tyckte jag skulle stiga upp, kvart i sex.

Så då gjorde jag det och sitter nu här.


Idag ska det bli en fin dag med sol och kanske +5° så då lär det tina en hel del och inte mer än -4,9° klockan 6 i morse.

Det blir väl alltid något gjort idag, mina ytterdörrar kanske dyker upp under dagen men ingen brådska med dem.

Ska ändå inte byta eller montera på ett tag.

En ska hit i storstugan och en till förrådet vi ska varmbona.


Nu har jag -4.1° här på Rengård och i Vindeln närmar det sig nollgradigt.

Väderstationen säger -3,4° och 0,7 m/s ostlig vind.

 

Morgonbilderna ser ut så här och solen har nu börjat titta fram så den lilla snön på tak och bro försvinner nog fort.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards