jans

Alla inlägg den 19 mars 2024

Av Jan Sandström - Tisdag 19 mars 07:24

Tisdag den 19/3

Deklarationsdagen.

Idag är alltså första dagen att kunna skriva under sin deklaration, inte som förr då man väntade till sista minuten innan den lades i lådan.


Men igår så åkte vi till Vindeln och där fick vi se något fint.

 

Man avverkade björkar en bit bort, så nu ser vi "vindmätaren" mycket bättre.


Tidigare var den i stort sett osynlig, framför allt efter att björkarna fått löv.

 

De här två bilderna tog jag den 8:e och 9:e februari i år.

  


Jag hade ju fixat ben på sängborden och så här blev det.

 


Inger gick iväg en sväng och jag tog tillfället i akt och duschade innan jag tog itu med skärbrädan eller avställningsytan jag gjort och som ligger på en besticklåda. Det är ju valfritt vilken vi lägger den på.

 


Som vanligt klantade jag till det och satte först den högra listen på fel sida om markeringen men det syns inte då det är undersidan.

 


Vi fikade och jag gjorde lite sortering och rensade bland papper och i datorn.

Senare middag, soppa och nått vi slängde ihop, åt medan vi såg ett avsnitt på Frostbiten, men vi är lika förvånade hur klantiga vissa hanterar sina gevär, kan inte hitta av en ren på 20 meter och de ska leva på jakt.

Jag plockade ihop lite och så åkte jag tillbaks hit till stugan där en glad Lycka tog emot mig.

Kaffe och så film innan det blev sängdags.


Har sovit gott och vaknade straxt efter sex då jag steg upp.

Lycka hungrig så hon fick lite tonfiskmat som hon gillar.


Sitter här och har läst, ögnat igenom dagens vk.se och ska snart ta och kolla om jag klarar av att skicka in bilagorna för husförsäljningen.


Sedan ta itu med att felsöka Telldus/Nexa som strular i gäststugan, nu tog jag med mig en likadan dimmerplugg och ska se om det är den som inte vill fungera riktigt. Fast jag tror inte det är den.


Har även en annan mekanisk dimmer jag ska sätta på matbordslampan här inne, blir mysigare att dra ned lite på ljuset då vi sitter och ser på TV, tänd är den ljus och släckt blir det för mörkt.


Det har varit lite kallt i natt (-14,7° kl 03:27) men det ska bli en vecka med lite över noll men är det sol så värmer den så det blir nog en hel del utomhusaktivitet för mig.

Nu klockan åtta -7.4° här utanför mot norr och -6,3° i Vindeln.

Väderstationen säger -6,2° och 1,0--1,7 m/s från SSW


Morgonbilderna ser ut så här.

   


Ser du ekorren?

 

 


Ser du Lycka, hon är inte svår att missa.

   


Och vulkanen sprutar lava på Island.

 

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards